Działania Employer Brandingowe podczas rekrutacji oraz skuteczna i konsekwentna polityka komunikacji wewnętrznej kluczem do sukcesu. Zapraszamy na wywiad z Izabelą Sak, HR Business Partner oraz Adrianą Oleksy, Kierownik ds. Centrum Szkoleń z Play.
HRS: Pani Izabelo, czym charakteryzuje się HR w branży telekomunikacyjnej?
Izabela Sak: W branży telekomunikacyjnej dzieje się wiele, zmiany zachodzą szybko, Play natomiast robi wszystko, aby być na pierwszym miejscu nie tylko wśród klientów wybierających naszą firmę, ale także wśród kandydatów, poszukujących pracy. W Play dział HR szuka przede wszystkim ludzi, których postawa i zachowania wpisują się w wartości firmy, ludzi z pasją, grających zespołowo, dla których nie ma rzeczy niemożliwych.
Jakie korzyści przynosi wykorzystywanie EB w odniesieniu do rekrutacji?
Izabela Sak: Korzyści są ogromne. Przede wszystkim to wizerunek firmy na rynku pracy decyduje o tym, czy kandydaci chcą aplikować, czy nie. Jeśli PR firmy jest negatywny, ciężko zachęcić Kandydatów do uczestniczenia w procesie rekrutacyjnym. Na zainteresowanie kandydatów daną firmą wpływa zarówno wizerunek zewnętrzny pracodawcy, jak również działania wewnętrzne, które dedykujemy naszym pracownikom. Play jest spójny w komunikacji do klientów, kandydatów, ale także własnych pracowników.
Pani Adriano, a jaki jest Pani zdaniem klucz do udanych projektów EB?
Adriana Oleksy: Świadomie zdefiniowaliśmy obietnicę, którą składamy naszym pracownikom, kandydatom oraz klientom i podejmujemy takie działania, które w rzeczywistości tę obietnicę spełniają. W Play EB to nie są ad hockowe aktywności tylko celowy i ukierunkowany proces zakładający bycie we właściwym czasie, we właściwym miejscu, używanie właściwych kanałów komunikacji w odniesieniu do konkretnych grup docelowych. Ale nade wszystko jesteśmy wiarygodni i pamiętamy, że każdy kandydat jest nie tylko potencjalnym pracownikiem, ale również klientem, a każdy klient to nasz potencjalny pracownik. Reasumując, kluczem naszej udanej polityki EB jest procesowość działań i dawanie spójnego doświadczenia na wszystkich punktach styku z marką. Dzięki temu pozyskujemy najlepszych i Play jest najczęściej wybieranym operatorem na rynku.
Co zrobić, żeby pozyskać i zatrzymać najlepszych z branży?
Adriana Oleksy: O tym, co nam się w tym obszarze sprawdza chętnie Państwu opowiemy podczas naszej prezentacji na Warszawskich Dniach Rekrutacji. Podzielimy się naszymi najlepszymi praktykami – serdecznie zapraszamy! 🙂
Dziękujemy za rozmowę.
Izabela Sak, HR Business Partner, Play
Adriana Oleksy, Kierownik ds. Centrum Szkoleń, Play
Serdecznie zapraszamy na wystąpienie pań Izabeli Sak oraz Adriany Oleksy „Play pozyskuje najlepszych – rekrutacja w kontekście EB” podczas najbliższej konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji.
Image courtesy of AKARAKINGDOMS/FreeDigitalPhotos.net