Projekt rekrutacyjny jak projekt NASA

sp

Łazik Isobar inspirowany łazikiem Curiosity podbił serca kilku tysięcy osób? W czym, oprócz działań rekrutacyjnych może jeszcze pomóc? Te i inne pytania zadaliśmy Małgorzacie Modrzejewskiej, Group Account Manager, Isobar Poland. Zapraszamy do przeczytania wywiadu.

 

 

 

 

 

 

 

HRS: Pani Małgorzato, moje pierwsze skojarzenie z łazikiem Isobar to – łazik Curiosity, który wędrował po Marsie. Na ile jest to dobre skojarzenie?

 
Małgorzata Modrzejewska: To dobre skojarzenie. Rzeczywiście misja „Curiosity” stanowiła dla nas inspirację – można to dostrzec nawet w kosmicznej stylistyce strony Isobar Explorer i treści ogłoszenia o pracę. Punktem wyjścia dla pomysłu był dla nas świadomość specyfiki pracy w agencjach reklamowych, która bywa często postrzegana jak ‘’życie na innej planecie’’.  Stąd pomysł na misję na planecie Isobar i start akcji w dniu 6 sierpnia 2013 roku – dokładnie rok po lądowaniu łazika NASA na Marsie.

 

 
Z myślą o kim powstał łazik? Z myślą o rekruterach czy kandydatach?

 
O obu tych grupach. Naszym celem było przede wszystkim zmniejszenie dystansu między tymi  grupami, przybliżenie potencjalnego pracodawcy do kandydata. Rekruterom łazik pomaga przyciągnąć uwagę kandydatów oraz zainteresować ich pracą w firmie. Z kolei kandydaci mogą lepiej poznać pracodawcę, atmosferę w danym miejscu pracy, poznać i zapytać obecnych pracowników o interesujące ich tematy, a także przedstawić się potencjalnym kolegom i pokazać z atrakcyjnej strony. W ten sposób cały proces rekrutacyjny może przebiegać efektywniej, ponieważ zwiększa ilość bardziej świadomych aplikacji.

 
Łazik to nie tylko wewnętrzny projekt rekrutacyjny, ale pilotażowe rozwiązanie, które docelowo ma przyczynić się do ułatwienia zdobywania właściwej pracy przez młodych ludzi. Agencja zdecydowała się na przetestowanie projektu wpierw na swoim przykładzie. Natomiast obecnie jest już oferowany jako kompletne rozwiązanie rekrutacyjne dla wszystkich zainteresowanych, zarówno w Polsce jak i za granicą.

 

 
W odpowiedzi na jaką potrzebę powstał?

 
Pomimo obserwowanego od paru lat spowolnienia gospodarczego i wysokiego bezrobocia, firmy z branży mediów i technologii nadal szybko się rozwijają i potrzebują nowych pracowników, specjalistów w różnych  dziedzinach. Chcąc przyciągnąć najlepszych, coraz częściej wychodzą z inicjatywą i podejmują niestandardowe działania rekrutacyjne. W przypadku naszej agencji zdecydowaliśmy się na przygotowanie akcji, która pozwoli zainteresowanym poznać atmosferę panującą w naszej firmie. Zależało nam na tym, aby odwiedzających zarazić zamiłowaniem do innowacji, a także zachęcić do dołączenia do zespołu agencji Isobar.

 

 

Jakie są możliwości łazika?

 
Nasze rozwiązanie pozwala sterować łazikiem poruszającym się po biurze firmy poprzez stronę internetową – każdy sobie z tym poradzi. Pojazd nie tylko przesyła obraz z kamery, ale także umożliwia rozmowę. Dodatkowo osoby czekające w kolejce mogą podglądać na bieżąco, co dzieje się z łazikiem.  Oczywiście wygląd strony WWW i samego łazika mogą być zmieniane i dostosowywane do każdej firmy z osobna.

 

 

Jakie jest jego zastosowanie?

 
Przybliżanie potencjalnym pracownikom atmosfery i miejsca pracy. Równie dobrze może on także znaleźć zastosowanie w budowaniu relacji B2B, np. do pokazywania kontrahentom zakładu produkcyjnego.

 

 
Z jakimi reakcjami i opiniami spotyka się łazik?

 
Projekt Isobar Explorer spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów i osiągnął również postawione mu cele w zakresie HR – prawie 8 tys. osób odwiedziło stronę, 300 osób przejechało się łazikiem i otrzymaliśmy 345 aplikacji. Media chwaliły innowacyjność projektu i to, że rzeczywiście spełnia swoje zadanie – przyciąga uwagę. Akcja Isobar Explorer odbiła się również szerokim echem w mediach społecznościowych – setki ludzi polubiło, skomentowało lub udostępniło informację o niej na Facebooku. Łazik spotkał się także z dużym zainteresowaniem na eventach B2B, m.in. na kongresie Biznes to rozmowy, czy w Hamburgu, gdzie prezentowaliśmy go na zaproszenie agencji TrendONE.

 

 

Co dalej? W jakim kierunku będzie rozwijać się rekrutacja? Czy rozwiązania takie jak np. Łazik Isobar na stałe wpiszą się w proces rekrutacji?

 
Projekty, takiej jak Isobar Explorer, są w stanie w perspektywie kilku lat wpłynąć na sposoby rekrutacji i spowodować fundamentalne zmiany w procesie poszukiwania pracy – przyspieszyć i ułatwić wielu ludziom wybór miejsca pracy…

 

 

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

 

 
mm

 

 

 

 
 

Małgorzata Modrzejewska, Group Account Manager, Isobar Poland

 

 

 

Serdecznie zapraszamy na wystąpienie pani Małgorzaty Modrzejewskiej „Real company experience – zwiedzanie biura pracodawcy zdalnie sterowanym łazikiem.” podczas najbliższej konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji.

 

wdr_2014_logo

 

Image courtesy of duron123/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0