Kiedy zwykłe ogłoszenie rekrutacyjne nie wystarcza, do gry wchodzi… pączek!

nvbfdMovember, Przystanek Woodstock, pączki dla kandydatów do pracy czy zabawa świąteczna dla dzieciaków z Ośrodka Dzieła Pomocy Dzieciom to tylko niektóre z haseł, kojarzących się z ich akcjami. O kim mowa? To Luxoft! Zapraszamy na wywiad z Anną Kosińską, Marketing Manager, Luxoft Poland, która odpowiada na pytania dotyczące rekrutacji w branży IT.

 

 

 

 


 

HRS: Pani Anno, czym charakteryzuje się rekrutacja w branży IT?
 
Anna Kosińska: Ciągle walczymy o talenty. Rynek IT rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie dzięki czemu dla specjalistów z tej dziedziny wciąż powstają nowe miejsce pracy. Mamy wysokie wymagania i szukamy osób z dużymi umiejętnościami. Ciągle odczuwamy niedosyt kadry, najlepsi specjaliści są rozchwytywani. Sama branża charakteryzuje się tym, że dobrze płaci i pozwala pracownikom dynamicznie się rozwijać.
 
 
O czym należy pamiętać projektując projekty rekrutacyjne dla programistów?
 

Najważniejsze to pamiętać o tym, że specjaliści Java, C czy C++ mogą przebierać w ofertach pracy, więc oferta dla nich musi być naprawdę atrakcyjna. Zwykłe ogłoszenie rekrutacyjne nie daje z reguły żadnych rezultatów. Firmy, żeby przyciągnąć do siebie najlepszych specjalistów muszą zaproponować im to, czego nie znajdą u innych pracodawców.
 
 
Ok. A w takim razie, jakie działania podejmuje Luxoft, żeby ściągnąć do siebie najlepszych pracowników?
 
Zawsze staramy się podchodzić do rekrutacyjnych wyzwań niestandardowo. Stąd takie nasze projekty jak kampania Sandwich Assault czy Pączki. Niemniej jednak nikt nie zmieni pracy tylko dlatego, że został poczęstowany pączkiem. Dlatego najważniejszy jest tzw. Drugi moment prawdy – spotkanie z firmą, z jej kulturą organizacyjną, atmosferą, projektami i wyzwaniami, jakie stawia przed pracownikiem.
 
 
Czy przypomina sobie Pani jakieś zabawne sytuacje związane z realizowanymi projektami rekrutacyjnymi?
 

Praca w marketingu to z reguły praca wymagająca ogromnej kreatywności ale też działań pod presją czasu. Stąd biorą się różne drobne, zaskakujące zdarzenia. Np. do dziś, kiedy nowi pracownicy spotykają się z nami w czasie induction day i pytamy ich co wiedzą o firmie, bardzo wiele osób mówi o kampanii Sandwich Assault i pączkach. Obie akcje są bardzo dobrze odbierane i ludzie wspominają je bardzo sympatycznie.
 
 
Pani Anno, co jeszcze czeka nas podczas Państwa wystąpienia w trakcie konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji?
 

Przedstawimy case’y naszych kampanii rekrutacyjnych i budowania wizerunku od początku istnienia Luxoft w Polsce a także pokażemy podobieństwa w marketingu B2B i B2E. Wbrew pozorom, więcej te dziedziny łączy, niż dzieli.
 
 
Dziękuję za rozmowę.
 
 
 

Anna-Kosińska-Luxoft_pion

 

 

 
 
 

Anna Kosińska, Marketing Manager, Luxoft Poland

 

 

 
 
 

Serdecznie zapraszamy na wystąpienie pani Anny Kosińskiej „Jak budować wizerunek w trudnej grupie profesjonalistów IT?” podczas najbliższej konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji.

 
 
 

wdr_2014_logo
 
Image courtesy of Victor Habbick/FreeDigitalPhotos.net
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0