Employer BrandingKnow HowKomunikacjaPressroomStrategia

Potwierdzimy tezę, że Provident jest kobietą

sdfg„Kultura dzielenia się wiedzą”, program wolontariatu pracowniczego „Tak! Pomagam”, barometr nastrojów w zespole to tylko niektóre z programów realizowanych przez firmę Provident. Zapraszamy do wywiadu z panią Agnieszką Krajnik, Koordynatorem ds. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w Providencie, dowiecie się z niego również trochę o tym, co czeka nas na najbliższej konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji…:)

 

 

 

 

HRS: Pani Agnieszko, czym według Pani charakteryzuje się Employer Branding w branży finansowej?

 
Agnieszka Krajnik: Branża finansowa i ubezpieczeniowa  jest bardzo zróżnicowana. W jej skład wchodzą zarówno banki, instytucje finansowe, ubezpieczeniowe, jak i firmy pożyczkowe. Działania z zakresu Employer Brandingu poszczególnych firm są i muszą być zróżnicowane, bo tylko tak pracodawca może przyciągnąć uwagę zarówno potencjalnych, jak i utrzymać zaangażowanie obecnych pracowników. To na co warto zwrócić uwagę, to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia oraz  wykorzystanie różnorodnych form przekazu w komunikacji zarówno z otoczeniem zewnętrznym, jak  i wewnętrznym. Bardzo istotne jest by nasza oferta była „skrojona na miarę”, czyli przygotowana pod adresem konkretnej grupy odbiorców.

 

 
O czym należy pamiętać przygotowując programy Employer Brandingowe w branży finansowej?

 
Przygotowując strategię działań EB, niezależnie od branży, trzeba przede wszystkim zdefiniować do kogo kierujemy nasze działania. Jakie potrzeby ma dana grupa i w jaki sposób możemy na nie odpowiedzieć. W Providencie skupiliśmy się na dwóch grupach: wewnątrz firmy są to zarówno  pracownicy jak  i doradcy klienta. Na zewnątrz, działania adresowane są do osób, które chciałyby realizować się zawodowo w naszej firmie. Kierujemy je do studentów i absolwentów,  a także osób z doświadczeniem zawodowym – profesjonalistów i ekspertów. Bardzo istotne jest zbadanie oczekiwań odbiorców działań. Dobrym przykładem jest program Providenta „Kultura dzielenia się wiedzą”, czyli cykl wykładów prowadzonych przez ekspertów – naszych pracowników, dla studentów. Projekt jest odpowiedzią na autentyczną potrzebę wyższych uczelni, czyli zderzenie wiedzy akademickiej z praktyką biznesową.

 
W zeszłym roku przeprowadziliśmy 60 takich spotkań na ponad 20 uczelniach z całej Polski. Wzięło w nich udział ponad 2300 osób. Tematyka spotkań jest wypadkową współpracy z akademickimi biurami karier oraz oczekiwań studentów i absolwentów. Po każdym spotkaniu przeprowadzamy ankietę ewaluacyjną, na podstawie której określamy jakie tematy są najbardziej interesujące dla studentów. Ostatnio do projektu włączył się nasz dział tłumaczy, bo studenci filologii z różnych uczelni chcieli dowiedzieć się jak w praktyce wygląda praca tłumacza w dużej, międzynarodowej firmie.
Dla nas bardzo satysfakcjonująca jest informacja, że ponad 90% uczestników bardzo dobrze ocenia wykłady. Ponad 60% chciałoby u nas pracować, to bardzo dobry wynik, bo spotkania „Kultura dzielenia się wiedzą” mają charakter otwarty i odbywają się nie tylko na uczelniach ekonomicznych.

 

 
Co wyróżnia działania Providenta na tle innych firm?

 
Nasza działalność biznesowa opiera się na tworzeniu i wzmacnianiu pozytywnych relacji z klientem. Zaufanie, otwartość i przejrzyste zasady to fundament,  dzięki któremu  zaufało nam i skorzystało z naszych usług ponad 3,5 mln klientów. Te same zasady obowiązuję wewnątrz firmy, także przy wdrażaniu programów budujących markę dobrego pracodawcy. Ich charakter wynika z prowadzonej w firmie polityki personalnej oraz kultury organizacyjnej.

Co nas wyróżnia:  Jesteśmy firmą, która stale się rozwija. W zeszłym roku grupa IPF, do której należy Provident Polska, otworzyła dwa nowe rynki: na Litwie i w Bułgarii. Co roku notujemy wzrost przychodów. Dla obecnych i przyszłych pracowników to sygnał, że firma ma stabilną pozycję rynkową i jednocześnie dynamicznie się rozwija nie tylko w Polsce ale i na rynkach zagranicznych.

 
Co roku prowadzimy badanie zaangażowania, czyli barometr nastrojów w całym zespole. Wynika z niego mi.in., że dla pracowników i doradców klienta bardzo ważna jest przyjazna, rodzinna atmosfera panująca w firmie.  Nasz zespół to w sumie ponad 11 tys. osób ale dzięki dużemu rozproszeniu  (78 oddziałów w całej Polsce) łatwo jest nam angażować pracowników i doradców w projekty lokalne. Możemy się pochwalić bardzo dużą grupą firmowych społeczników. Od 2006 r. prowadzimy program wolontariatu pracowniczego „Tak! Pomagam”. W każdą edycję programu angażuje się ponad 500 firmowych wolontariuszy, w tym także zarząd firmy. W Polsce mamy jeden z największych programów wolontariatu pracowniczego.

 

 
Co jeszcze czeka na nas podczas Państwa  wystąpienia w trakcie konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji?

 
Na konferencji chciałabym  przedstawić inne projekty, które realizujemy w ramach strategii EB m.in. potwierdzające tezę, że Provident jest kobietą. Postaram się także udowodnić, że nasz zespół jest w stanie nie tylko przebiec każdy maraton, tanecznym krokiem zdobyć Koronę Unii Europejskiej ale także wszystkie te działania sfotografować, a do gotowego materiału skomponować podkład muzyczny:).

 

 

Dziękujemy za rozmowę.

 

Agnieszka-Krajnik1-231x300

 

 

 

 

Agnieszka Krajnik, Koordynator ds. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, Provident

 

 

 

 

Serdecznie zapraszamy na wystąpienie pani Agnieszki Krajnik „Ludzie są najważniejsi, czyli EB w Finansach” podczas najbliższej konferencji Warszawskie Dni Rekrutacji.

 

 

 

 

 

wdr_2014_logo

 

Image courtesy of phanlop88/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0