Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacji

sxchW związku z wydłużeniem wieku emerytalnego, pracownicy będą obecni na rynku pracy minimum do 67. roku życia. Należy więc planować swoją karierę zawodową i dbać o rozwój kompetencji w taki sposób, aby być jak najdłużej atrakcyjnym pracownikiem dla obecnych i przyszłych pracodawców.

 

 

 

 


 

 

Wydłużenie wieku emerytalnego będzie wymagało zmiany podejścia wśród szefów i właścicieli firm do pracowników 50 plus, gdyż jak pokazują statystyki, Polska należy do grupy krajów z najniższym odsetkiem zatrudnialności osób dojrzałych. Pracownicy z kolei, będą musieli dbać o swój nieustanny rozwój i monitorować rynek pracy, jak również bardziej dbać o swój stan zdrowia. Pracodawcy powinni zaś przemodelować negatywne stereotypy na temat dojrzałych pracowników, które często powodują, że bez względu na kwalifikacje, są oni dyskryminowani na rynku pracy.
 

Koncepcja, która promuje zatrudnianie osób 50 plus i ukazuje liczne korzyści z tego wynikające, jest koncepcją zarządzania wiekiem. Firma HRP Group stworzyła podręcznik „CzłoWIEK to inwestycja. Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacji”, w którym pokazała jak zarządzać pracownikami 50 plus. Opracowanie powstało w ramach projektu „Metodyka zarządzania wiekiem, jako innowacyjne rozwiązanie wspierające aktywność zawodową pracowników 50+”.
 
Choć wiele wskazówek zawartych w podręczniku skierowanych jest do pracodawców, osoby 50 plus znajdą tam również przydatne informacje, porady i inspiracje m.in.: jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, w jaki sposób mówić o swoich mocnych stronach, czy jak analizować dotychczasową karierę i planować przyszłość zawodową, wraz z przejściem na emeryturę. Zarówno z podręcznikiem, jak i z narzędziami do zarządzania wiekiem, można zapoznać się pobierając je bezpłatnie na stronie: http://zarzadzaniewiekiem.com.pl/.
 

12 grudnia 2013r. w siedzibie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego odbyła się konferencja poświęcona tematyce nowoczesnych form zarządzania kapitałem wieku w firmach oraz sytyuacji na rynku pracy osób 50+. W konferencji i warsztatach udział wzięło ponad 130 osób, pracowników 50 plus, specjalistów HR, kadry zarządzającej. Organizatorami Konferencji HR Stream. ManAGEment and Technologies była firma HRP Group, Manpower i Wydział Zarządzania UŁ. Na warsztatach przygotowanych z myślą o osobach 50+ uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób zarządzać swoją karierą zawodową, korzystać z możliwości rozwoju oraz przygotować się do nieuniknionych zmian.
 

Więcej informacji o konferencji znajduje się na stronie: http://hrstream.pl/

 
 

 

Źródło: HRP Group

 

Image courtesy of stockimages/FreeDigitalPhotos.net

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0