Zmieniający się rynek pracy i oczekiwania pracodawców wymuszają na pracownikach ciągłe doskonalenie się. Choć znalezienie lepszej pracy jest bardzo istotnym powodem doszkalania się, to jak pokazują badania serwisu Pracuj.pl, głównym powodem jest własna satysfakcja i chęć rozwoju.
Taką deklarację złożyło prawie 93% badanych, podczas gdy ¾ zaznaczyło, że najważniejszym motywatorem do inwestowania w wiedzę jest chęć bycia lepszym w swojej dziedzinie, a 6 na 10 odpowiedziało, że chce się dokształcać, by znaleźć bardziej satysfakcjonujące zajęcie. Ponadto, jak wynika z danych portalu, inwestowanie w wiedzę jest dla nas bardzo ważne – w ciągu ostatnich dwóch lat ponad ¾ ankietowanych podnosiło swoje kwalifikacje, a 80% zadeklarowało, że zrobi to do końca tego roku. Najbardziej popularnymi obszarami dokształcania są: języki obce, zarządzanie, ekonomia i finanse oraz handel i sprzedaż.
Co ciekawe, w większości przypadków ankietowani przyznali, że sami podejmują decyzję o wyborze konkretnej oferty studiów, kursów czy szkoleń. Natomiast pracodawcy częściej mają swój udział w decyzjach dotyczących studiów MBA, co zapewne wynika z tego, że są to studia drogie (szczególnie te zagraniczne), więc część firm znacząco wspiera pracowników w ich sfinansowaniu.
źródło: Pracuj.pl