Jak pozyskać specjalistów IT?

file0001887785686Na rynku pracy w branży IT niełatwo o najlepszych. Dla kandydatów czołowymi czynnikami decydującymi o przyjęciu oferty pracy jest już nie tylko wynagrodzenie. Dlatego też pracodawcy z tego sektora coraz częściej bardzo dokładnie przygotowują swoją strategię rekrutacyjną.

 

 

 

 

 
Branża IT to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin rynku.

 

 

 
Jej pracownikom zdecydowanie łatwiej znaleźć zatrudnienie, niż ma to miejsce w przypadku przedstawicieli innych grup zawodowych. Mają również większą możliwość wybrania oferty najlepiej dopasowanej do ich wymogów i oczekiwań. W przeciwieństwie do innych sektorów, tu rekrutacja jest większym wyzwaniem dla pracodawcy, niż kandydata. Tym bardziej, że specjaliści IT, którzy obecnie mogą sobie pozwolić na wybieranie wśród najatrakcyjniejszych ofert pracy, baczną uwagę zwracają już nie tylko na wynagrodzenie, ale również na inne czynniki decydujące o tym, czy dana oferta pracy jest atrakcyjna. – Większość polskich specjalistów IT jest bardzo dobrze oceniania nie tylko przez pracodawców w kraju, ale również przez przedstawicieli firm działających na rynku europejskim – mówi Justyna Mirska, kierownik w agencji doradztwa personalnego Experis, odpowiedzialna za rekrutację dla branży IT. – Dobre wykształcenie oraz doświadczenie zdobyte w międzynarodowym środowisku sprawia, że są cennymi do pozyskania kandydatami. Jednak to, co ich przede wszystkim wyróżnia, to postawa, na którą składa się duże zaangażowanie w wykonywaną pracę oraz chęć dalszego uczenia się i rozwijania. Te czynniki znajdą uznanie u każdego pracodawcy. Pozycja informatyków na rynku pracy zależy oczywiście od posiadanych przez nich specjalizacji, a w najlepszej sytuacji znajdują się ci, którzy są na bieżąco z wprowadzanymi przez rynek technologiami i znajdują sobie na nim odpowiednie nisze.

 

 

Jak wynika z obserwacji konsultantów Experis, wśród aspektów, na które specjaliści IT zwracają największą uwagę znajdują się przede wszystkim to, czy projekt, przy którym będą pracować jest dla nich ciekawy, a także dalszy rozwój zawodowy. Dlatego też bardzo ważna jest dla nich możliwość dołączenia do zespołu, w którym będą mogli „uczyć się od najlepszych”. Cennym argumentem za przyjęciem oferty pracy jest także inwestowanie przez pracodawcę w poszerzanie kompetencji zatrudnionych osób, szkolenia specjalistyczne, certyfikaty, udostępnienie bazy wiedzy, budowanej m.in. poprzez pracę nad zaawansowanymi technicznie projektami. By sprostać tym oczekiwaniom pracodawcy coraz częściej oferują swoim pracownikom tzw. bony szkoleniowe, które mogą następnie zostać wykorzystane zarówno na tradycyjnym rynku szkoleń, jak i poprzez uczestnictwo w kursach online.  Na wybór miejsca zatrudnienia wpływają również wysoka kultura organizacyjna firmy, a także jej stabilność. Te dwa czynniki dają kandydatom z branży IT gwarancję długofalowego planowania kariery zawodowej, a co za tym idzie, spokojnego i sukcesywnego rozwoju. Nie do przecenienia pozostaje atmosfera w zespole, a także realizowany w różny sposób elastyczny czas pracy. Kandydaci doceniają możliwość pracy na zasadach „Home office”, czyli z domu, lub też „core hours”, pozwalającej na rozpoczęcie pracy o dowolnej, mieszczącej się w ustalonych ramach, porze. Ważny jest również sposób pracy nad projektami, dobrany odpowiednio do specyfiki wykonywanej pracy. Rynek specjalistów IT jest na tyle specyficzny i mały, że poruszającym się po nim kandydatom pozwala na szybkie zdobycie informacji o potencjalnym pracodawcy. Niezbędnym narzędziem w walce o kandydatów staje się zatem świadome prowadzenie długofalowej polityki employer brandingowej, budującej odpowiedni wizerunek firmy. – Najbardziej rozpoznawalnymi na rynku IT firmami, są stosujące innowacyjne rozwiązania międzynarodowe korporacje. Zapracowały one na swój wizerunek na tyle, że już sama marka przedsiębiorstwa przyciąga pracowników, – wyjaśnia Justyna Mirska. – Duże organizacje, umożliwiają zatrudnionym specjalistom IT kontynuację rozwoju zawodowego także w strukturach firmy poza granicami kraju. Mniejsze firmy z kolei mogą pochwalić się większą elastycznością organizacyjną i indywidualnym podejściem do każdego pracownika.  Na odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa składa się również odpowiednie  przeprowadzenie procesu rekrutacji pracowników. Często warto przekazać go zewnętrznej agencji doradztwa personalnego, specjalizującej się w pozyskiwaniu kandydatów z danej branży. Dla pracodawcy to gwarant nie tylko szerokiego dotarcia do poszukiwanych kandydatów, ale również właściwego zaprezentowania firmy kandydatom. Kandydaci z kolei w kontakcie z rekrut erem mogą liczyć na doradztwo, tak bardzo potrzebne im przy podjęciu właściwej decyzji, a także możliwość dotarcia do wielu pracodawców w relatywnie krótkim czasie, – wyjaśnia przedstawiciel Experis.

 

 

źródło: Experis, ManpowerGroup

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0