Sztuka dobrego samopoczucia

DCF 1.0Rzadko zdarza się, aby w ramach świadczeń pracodawca oferował podwładnym… codzienny kontakt ze sztuką. Czy artystyczna sceneria może mieć wpływ na poprawę nastrojów zatrudnionych, a tym samym wzrost wydajności? Odpowiedzi na to pytanie będą mogli udzielić pracownicy Warsaw Trade Tower przy ulicy Chłodnej 51, ponieważ od 13 maja do 6 czerwca br. lobby najwyższego w Polsce biurowca stanie się scenerią wystawy „Bright Spring” – prezentującej obrazy młodych twórców z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

 

Sanus per artem?

Wnętrza współczesnych biurowców, wypełnione przez powtarzalne moduły,  podobne niemal w każdej szerokości geograficznej, nie zawsze zdołają zaspokoić pełnię pracowniczych oczekiwań. Bezpieczeństwo, wygoda, komfort i pewna przewidywalność przestrzeni to podstawa piramidy potrzeb życiowych, wśród których jest również miejsce dla kontaktu ze sztuką – odrywającą od codzienności, kierującą ku górze czy też ku wnętrzu. Sztuka pobudza kreatywne myślenie, uwrażliwia na piękno, wzmacnia wartości. Dzięki niej uczymy się współodczuwać. Częsty kontakt ze sztuką inspiruje do własnych działań twórczych, które – niezależnie od ich wartości artystycznej – pomagają rozwiązywać konflikty, rozwijają istotne w pracy umiejętności interpersonalne, wpływając na sposób funkcjonowania w zawodowej społeczności, a więc i na efektywność. Zaangażowanie w proces twórczy służący autoekspresji to fundament arteterapii, czyli terapii przez sztukę. Być może nadszedł czas, aby z jej dorobku skorzystali także pracownicy biur. W Warsaw Trade Tower – najwyższym biurowcu w Polsce – pracuje ponad 4 tys. osób. Wszyscy oni w okresie od 13 maja do 6 czerwca będą się mogli przekonać, jaki wpływ na ich pracę ma codzienne obcowanie ze sztuką współczesną.

 

Świeżo malowane

Wystawa „Bright Spring” to ekspozycja 20 obrazów przygotowanych na specjalne zamówienie organizatora przez młodych artystów z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prace plastyczne, stanowiące luźne malarskie wariacje na temat wiosny, powstawały od kwietnia do maja br. Pracownicy biurowca w głosowaniu wybiorą pięć najlepszych obrazów, które po zakończeniu wystawy zostaną zakupione przez organizatora i na stałe zagoszczą w lobby budynku. Na ich zakup organizator przeznaczył 40 tys. zł.

 

Wszyscy zainteresowani nową formą ożywienia wnętrza będą mogli bezpłatnie odwiedzić wystawę w godzinach otwarcia biurowca przy Chłodnej 51.

 

Pomysłodawcą wystawy jest Heitman – firma zarządzająca inwestycjami w nieruchomości,
a jej patronem Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0