HR stawia na cyfryzację, „chmurę” i rozwój pracowników

chmuraDigitalizacja podstawowych procesów HR,  zarządzanie kadrami w „chmurze” i rozwiązania wspierające rozwój pracowników – to obszary, w które chętnie inwestowały działy kadr polskich firm w minionym roku. Konieczność szukania oszczędności i utrzymania przewagi konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku sprawi, że także w 2013 roku przedsiębiorcy chętnie będą sięgać po innowacyjne rozwiązania wspierające zarządzanie pracownikami.

 

Podobnie jak miniony rok, także 2013 upłynie pod znakiem poszukiwania oszczędności. Firmy będą coraz dokładniej przyglądać się wydatkom ponoszonym na wewnętrzne procesy kadrowe takie jak naliczanie wynagrodzeń czy rozliczanie czasu pracy, które wykonywane ręcznie, generują znaczne koszty.

 

Cyfryzacja podstawowych procesów kadrowych to pierwszy krok do kompleksowego wsparcia HR, który przez wiele szczególnie największych firm traktowany jest już jako standard. Coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że elektronizacja czasu pracy, digitalizacja teczek osobowych pracowników czy rozliczanie deklaracji podatkowych przez internet to skuteczne i oszczędne rozwiązania na trudne czasy. – mówi Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska S.A.

 

Obok podstawowych narzędzi wspierających codzienne zarządzanie kadrami firmy widzą też konieczność inwestowania w rozwój pracowników. Stąd rosnące zainteresowanie rozwiązaniami IT z obszaru tzw. „miękkiego HR” wspierającymi na przykład procesy zarządzania talentami czy planowania sukcesji, które mają bezpośredni wpływ na realizację strategii biznesowej danej organizacji.

 

2012 rok w HR minął także pod znakiem „chmury”. Po raz pierwszy na rynku pojawiły się rozwiązania do zarządzania kadrami w modelu Cloud-computing. Internet stał się naturalnym środowiskiem pracy, nie dziwi więc fakt, że działy kadr coraz przychylniej patrzą na oprogramowanie do zarządzania kadrami w „chmurze”. Choć na polskim rynku te rozwiązania są jeszcze nowością, to należy się spodziewać, że szybko zyskają grono użytkowników wśród firm ceniących sobie elastyczność, niski koszt wdrożenia i jego szybką realizację. – mówi Teresa Olszewska.

Coraz więcej organizacji decyduje się także na wdrożenie samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej, również w wersji na urządzenia mobilne. Możliwość złożenia wniosku urlopowego  za pośrednictwem smartfonu lub tabletu czy bieżący wgląd w informacje o planowanych szkoleniach przyspiesza obieg  informacji w całej firmie, odciąża pracowników działu personalnego i ogranicza papierowy obieg dokumentów oraz związane z nim koszty.

 

Źródło: GAVDI

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled