Wirtualne targi pracy na stałe wpisały się już w kalendarz wydarzeń na rynku pracy. Ta forma spotkań z pracodawcami jest szczególnie ceniona przez poszukujących zatrudnienia za wygodę i szybkość kontaktu. Już po raz szesnasty, bez wychodzenia z domu, internauci będą mieli szansę spotkać się z ponad 200 pracodawcami z całej Polski, z 28 branż. 8 października – na stronie www.targipracuj.pl – ruszają kolejne Wirtualne Targi Pracy Pracuj.pl.
Do 12 października uczestnicy targów będą mogli zapoznać się prezentacjami firm oraz ich ofertami pracy, a także poczatować z przedstawicielami pracodawców. Dzięki takiej formie komunikacji użytkownicy mogą liczyć na błyskawiczną odpowiedź na nurtujące ich pytania. – Branża marketingu sensorycznego, w której działamy, jest nadal dość tajemnicza, stąd podczas wirtualnych rozmów padają głównie pytania o specyfikę działania spółki i jej produkty, ale pojawiają się także pytania o doświadczenie, które jest pomocne w zdobyciu pracy w naszej firmie. Oczywiście nie brakuje też standardowych pytań o warunki pracy, czyli rodzaje umów, politykę socjalną czy systemy premiowe – mówi Wojciech Grendziński, wiceprezes Internet Media Services SA, która po raz trzeci będzie uczestniczyła w Wirtualnych Targach Pracy Pracuj.pl. Chęć kandydatów do rozmowy potwierdza też Marek Kozłowski z PwC. – Kandydaci pytają o konkretne oferty czy wynagrodzenie, ale też o proces rekrutacji i o to jak się u nas pracuje. Zdecydowanie formuła on-line zachęca do otwartego zadawania pytań, więc kandydaci z niej korzystają – stwierdza.
Firmy prezentujące się na targach zostały podzielone na tzw. pokoje branżowe. W tegorocznej edycji nie zabraknie pracodawców z takich sektorów, jak: banki i ubezpieczenia, transport oraz logistyka, IT i nowe technologie, ale także praca za granicą oraz windykacja, w której dynamicznie przybywa propozycji pracy.
Praktyka czyni mistrza?
Warto też wziąć udział w debacie on-line, która odbędzie się w drugim dniu targów (9 października). W trakcie spotkania, zatytułowanego „Programy stażowe i menedżerskie – szansa na rozwój zawodowy czy nauka parzenia kawy?”, specjaliści HR z różnych branż będą zastanawiać się, czy istnieje przepis na idealny program stażowy. Jak powinien on przebiegać, by przyniósł korzyści zarówno firmie, jak i stażyście? Łowcy głów podzielą się również swoimi spostrzeżeniami na temat tego, czy i jak młodzi ludzie są przygotowani do podjęcia pracy. Debata będzie transmitowana na stronie www.targipracuj.pl oraz www.wp.pl, a także w kanałach społecznościowych Pracuj.pl. Natomiast dla użytkowników Facebooka organizatorzy przygotowali konkurs z grą promującą to wydarzenie. Będzie ona dostępna od poniedziałku 8 października pod adresem: https://apps.facebook.com/targipracujpl/. Na zwycięzców, każdego dnia, będą czekać nagrody ufundowane przez sponsorów wydarzenia.
Organizatorem XVI Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl jest Grupa Pracuj Solutions, właściciel portalu. Sponsorami branżowymi są firmy: Bank BGŻ, BLStream Sp. z o.o., CONNECTIS SP. Z O.O., General Logistics Systems Poland Sp. z o.o., Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.,Interia.pl, manBase S.A., Orange Polska, Poczta Polska, Sygma Bank, Tesco Polska Sp. z o.o., Żabka Polska.
Patroni medialni wydarzenia: ArchitekciKariery.pl, Profeo, Dlastudenta.pl, Harvard Business Review, Money.pl, Interia.pl, PSZK, Employer Branding Institute.
Harmonogram czatów z pracodawcami dostępny jest na stronie Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl www.targi.pracuj.pl; będą one także na bieżąco zapowiadane na Twitterze https://www.facebook.com/pracuj.