Połowa studentów nie posiada kompetencji wymaganych przez pracodawców

Połowa badanych studentów twierdzi, że kompetencje, zdobyte podczas studiów nie spełniają oczekiwań pracodawców – wynika z II etapu badań przeprowadzonych przez organizatorów IV edycji programu Twoja Perspektywa – Orange Polska we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society.


Badanie przeprowadzone w maju 2012 r. w ramach IV edycji Twojej Perspektywy, miało na celu m.in. uzyskanie opinii studentów na temat ich przygotowania do wejścia na rynek pracy. Wzięło w nim udział łącznie 1017 respondentów z kilkudziesięciu uczelni w całej Polsce.


Wyniki badania pokazały, że połowa ankietowanych studentów ocenia swoje kompetencje za nieprzystające do oczekiwań pracodawców. Zaledwie 9 proc. respondentów uważa, że studia zdecydowanie przygotowały ich do podjęcia pierwszej pracy.



Badanie ujawniło zawodową aktywność studentów – ponad 30 proc. respondentów ma już na swoim koncie pierwsze doświadczenie zawodowe. Aż 70 proc. uczestników badania swoje umiejętności praktyczne zdobywa i szlifuje działając w – organizacjach, samorządach, czy uczelnianych kołach naukowych. W kategorii „inne” doświadczenie zdobyte podczas studiów, studenci wymieniali głównie praktyki zawodowe i staże (w tym np. Program EUROpraktyki2012 w Orange Polska) oraz wolontariat.



Badanie pokazało, że od pracodawców studenci oczekują w pierwszej kolejności praktyk, staży oraz warsztatów merytorycznych na uczelniach – czyli tych form współpracy, które umożliwią im konfrontację wiedzy merytorycznej z realiami biznesowymi i przełożenia jej na praktykę. W kategorii „inne” pojawiło się m.in. oczekiwanie delegowania doświadczonych pracowników do prowadzenia przedmiotów specjalistycznych. Za najlepszą formę kontaktu pracodawcy ze studentami 22 proc. respondentów uznało również konkursy.


Opinia uczestników badania potwierdza tylko, jak ważne są takie działania edukacyjne jak program Twoja Perspektywa, prowadzone w środowisku studenckim, i jak bardzo odpowiadają one potrzebom młodych ludzi – powiedział Marcin Kasperek, Członek Zarządu Business for Society.


Badania opinii studentów były częścią zakończonej właśnie, IV edycji programu Twoja Perspektywa, w ramach którego organizatorzy zrealizowali m.in. 54 warsztaty na 18 uczelniach dla łącznie ponad 900 studentów w całej Polsce. Twoja Perspektywa to także trzyetapowy ogólnopolski konkurs dla studentów, Studenckie Kluby Orange, a także Program Ambasadorski, który opiera się na ścisłej współpracy firmy z uczelniami za pośrednictwem grupy studentów – „Ambasadorów Orange Polska”.


Więcej informacji o programie Twoja Perspektywa znajduje się na stronie: www.twojaperspektywa.pl


Źródło: Orange

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0