13 czerwca 2012 w Warszawie odbyła się konferencja HRcamp „Rekrutacyjne Rewolucje”, podczas której zostały przyznane pierwsze w Polsce nagrody Employer Branding Stars. Organizatorem konkursu jest HRstandard.pl – największy portal HR w Polsce, natomiast patronat merytoryczny sprawuje Employer Branding Institute. Patronat medialny nad konkursem objęli: Money.pl, PRoto.pl, Marketing przy kawie, Marketingowiec.pl, MARKETER+, Nowoczesna Firma oraz GoldenLine.
Konkurs ma na celu wyłonienie najlepszych działań z zakresu budowania wizerunku pracodawcy na terenie Polski w ostatnim roku. Misją konkursu jest kształtowanie standardów działań budujących pozytywny wizerunek pracodawców poprzez nagradzanie najlepszych działań w tym zakresie.
Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród pracodawców. Udział w konkursie wzięło 20 firm, które zgłosiły łącznie 45 prac w ramach 6 kategorii. Prace zostały ocenione przez zespół ekspertów z Polski i zagranicy, specjalizujących się w zagadnieniach budowania wizerunku pracodawcy, marketingu, rekrutacji oraz HR. Ocena każdej z prac konkursowych uwzględniała trzy kryteria: strategię, realizację oraz efekty. W każdej z kategorii została przyznana nagroda oraz wyróżnienie. Ponadto, jedna z kampanii została nagrodzona wyróżnieniem specjalnym.
Oto zwycięzcy I edycji Employer Branding Stars!
Najlepsza kampania employer branding
Zwycięzca: Ernst & Young („Zacznij poziom wyżej”)
Wyróżnienie: PwC („Grasz o staż) oraz PZU („Nie tłumacz gdzie pracujesz”)
Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding
Zwycięzca: NUTRICIA („Catch the wind”)
Wyróżnienie: NUTRICIA („Wolontariusze HOPE”) oraz Grupa Żywiec („Jasny pełny start”)
Najlepsza strona kariery
Zwycięzca: eurobank
Wyróżnienie: British American Tobacco oraz Grupa Żywiec
Najlepsze ogłoszenie / profil rekrutacyjny
Zwycięzca: K2 Internet („Copywriterka”)
Najlepsze wykorzystanie social media
Zwycięzca: Ernst & Young („Zacznij poziom wyżej”)
Wyróżnienie: Danone („Praca@Danone”) oraz Sii („Tech Challenge”)
Najlepsze wydarzenie offline
Zwycięzca: Deloitte („Students Expedition”)
Wyróżnienie: Ernst&Young (Pufy „Tu jest twoje miejsce” oraz Akcja „Moc intensywnej kariery”)
Wyróżnienie specjalne
Zwycięzca: PZU („Nie tłumacz gdzie pracujesz”)
Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz gratulujemy zwycięzcom! Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Employer Branding Stars już za rok!