Nie marznij w biurze!

Już od ponad tygodnia Polska tkwi w okowach siarczystego mrozu. Temperatury na zewnątrz często w dzień sięgają -15 stopni. Nie wszystkie biura są na taka aurę przygotowane. Jak informuje Rzeczpospolita, jeżeli pracodawca nie zapewni odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach biurowych, może spodziewać się srogich kar.


Prawo pracy

Jeżeli pracownik ma wątpliwości co do temperatury w pomieszczeniu powinien zaopatrzyć się w termometr. Prawo pracy stwierdza wyraźnie: jeżeli w biurze temperatura jest niższa, niż 18 stopni pracodawca podlega grzywnie w wysokości 30 tys. złotych. To samo dotyczy hali produkcyjnej, w której jest mniej, niż 14 stopni.


To jaka powinna być temperatura w miejscach pracy można się dowiedzieć z rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów BHP. Jeżeli pracownik wykonuje lekkie prace fizyczne, albo znajduje się w pomieszczeniach biurowych nie powinien pracować, gdy jest mniej niż 18 stopni.


Kogo przepisy dotyczą?

Co ciekawe, przepisy BHP, mówiące o pracach w niskich temperaturach nie dotyczą jedynie pracowników. Wiąże to zleceniobiorców, ale także osoby samozatrudniające się.

Źródło: Rzeczpospolita

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0