Pracownik zestresowany, pracownikiem nieefektywnym!

Jak podaje Rzeczpospolita Polacy należą do najbardziej zestresowanych pracowników. Firma doradcza Extended Disc przeprowadzająca badanie narodowego wskaźnika stresu wśród menedżerów i specjalistów* wskazuje, że poziom stresu w naszym kraju jest najwyższy spośród krajów, biorących udział w badaniu. Wskazuje się na pozytywne działanie umiarkowanego stresu, ponieważ mobilizuje i zwiększa energię i zapał. Jednak negatywny stres działa całkowicie odwrotnie. Stres może być przyczyną niskiej wydajności i efektywności pracy.


Rzeczpospolita doradza jak postępować, aby negatywny, nadmierny stres nie doprowadził do całkowitego wypalenia zawodowego:


Określenie nadrzędnego celu pracy

Często zdarza się, że pracownik spędza w swojej pracy po 12 godzin na dobę, nie zastanawiając się zbytnio dlaczego wykonywanie obowiązków trwa tak długo. Wyznaczenie nadrzędnego celu swych działań może pomóc w uzyskaniu większej kontroli nad wykonywaną pracą i negatywnymi emocjami.


Czas dla siebie

Każdy pracownik w czasie wolnym, np. w weekend powinien znaleźć trochę czasu dla siebie i swoich zainteresowań. Korzystnie jeżeli połączone to jest z wysiłkiem fizycznym.


Rozładowanie napięcia

Pracownik powinien znaleźć formę, która pomoże mu rozładować stres wywołany różnymi sytuacjami. Dużą wartość relaksacyjną przedstawia muzyka oraz różne internetowe kmiksy, przeglądanie zdjęć, czy na przykład przerwa na rozmowę.


Dbałość o relacje ze współpracownikami

Warto jest skorzystać z poradników dotyczących kwestii komunikowania w trudnych sytuacjach. Dzięki temu w firmie będzie mniej konfliktów kreujących stres. Powinno się przy tym pamiętać, że współpracownicy są naszymi wewnętrznymi klientami. Należy się im należyte traktowanie z naszej strony specjalne traktowanie.


Zarządzanie czasem

Stres może być wywoływany przez zbyt dużą ilośc służbowych obowiązków. Należy więc starać się odpowiednio zacząć zarządzać swoim czasem – ustalać cele, kroki milowe, przygotowywać plan działania.

Problem = wyzwanie

Problemy powinny być traktowane przez pracowników jako wyzwania i możliwość zdobycia nowych doświadczeń i umiejętności. Taki sposób myślenia gwarantuje, że z każdej stresogennej sytuacji pracownik wyniesie korzyści.



* Badanie przeprowadzone w 12 krajach (Brazylia, Korea, Hiszpania, Dania, Wielka Brytania, Finlandia, USA, Polska, Chiny, Kanada, Tajlandia, Niemcy).


Źródło: Rzeczpospolita

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0