Jakie znaczenia ma telepraca dla rozwoju polskiej gospodarki? Kto przygotował najlepszy projekt wdrożenia telepracy? Próbą odpowiedzi na te pytania będzie konferencja, która w całości poświęcona została zagadaniu telepracy. Konferencja odbędzie się 3 lutego 2012 roku w Hotelu Hyatt w Warszawie. Organizatorem konferencji jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Konferencja została przygotowana w ramach trzech bloków tematycznych. W pierwszym bloku podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytanie o znaczenie telepracy dla rozwoju współczesnej gospodarki. Zagadnienie to rozwiną: przedstawiciel Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Marcin Opas, Ekspert ds. wdrażania telepracy, Prezes Zarządu FIRMY 2000 Sp. z o.o. Natomiast Piotr Wojciechowski z Kancelarii Prawa Pracy wypowie się na temat uwarunkowań prawnych telepracy. Ponadto, nad rolą elastycznych form zatrudnienia w rozwoju konkurencyjności polskich przedsiębiorstw dyskutować będą: przedstawiciel Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz PKPP Lewiatan, Agnieszka Durlik–Khouri – Rzecznik Prasowy Krajowej Izby Gospodarczej, a także przedstawiciel Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Druga część konferencji poświęcona zostanie zaprezentowaniu wdrożeń telepracy w polskich organizacjach. O motywach wprowadzenia modelu pracy zdalnej, napotykanych barierach, korzyściach i wadach stosowania telepracy we własnych organizacjach opowiedzą: Małgorzata Tłuchowska – Dyrektor ds. Personalnych i Administracji, Członek Zarządu Wolters Kluwer Polska, Piotr Budzisz – Prezes Zarządu 4 Profi-t Sp. z o.o. oraz Tomasz Bodziacki – Prezes Zarządu Invent ON sp. z o.o.
Badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości potwierdzają wysoki poziom znajomości telepracy wśród Polaków. Jej znajomość deklaruje 82,9 proc. badanych – w tym blisko 90 proc. pracowników i ponad 80 proc. pracodawców. Znaczenie gorzej wygląda sytuacja jeśli chodzi o stosowanie telepracy, jej stosowanie potwierdza jedynie 11,3 proc. polskich firm zatrudniających do 250 osób. Wyniki te pokazują również, że aż 58 proc. badanych nie chce być zatrudnionych w ramach telepracy.
Nie bez przyczyny więc w trzeciej części konferencji zaplanowana została debata: Dlaczego Polacy boją się telepracy? Swój udział potwierdzili: Jan Naciążek Wieniawski – Prezes Zarządu PROMOTECH Consulting, Piotr Budzisz – Prezes Zarządu 4 Profi-t Sp. z o.o., Anna Kędzierska – psycholog, trenerka CoCoCo.pl, jak również ekspert Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Niskie wykorzystanie telepracy w polskich organizacjach stało też u podstaw realizacji konkursu na najlepszy projekt wdrażający telepracę w przedsiębiorstwie. Konkurs realizowany jest na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach usługi „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”. Uczestnicy konkursu mieli za zadnie przygotować i przesłać projekt wdrażający telepracę w przedsiębiorstwie. Nadesłane pomysły musiały być programami zakończonymi lub w trakcie realizacji. Nagrodą główną w konkursie jest voucher o wartości 30 tys. złotych na wyposażenie wzorcowych stanowisk pracy zdalnej. Laureaci miejsca II i III otrzymają vouchery o wartości 15 tys. złotych. Kto przygotował najlepszy projekt wdrożenia telepracy? Zwycięzców poznamy podczas konferencji 3 lutego 2012 roku, kiedy to nastąpi ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli organizacji otoczenia biznesu, administracji publicznej, pracodawców, pracowników oraz mediów. Udział w konferencji jest bezpłatny a zgłoszenia do udziału w konferencji można dokonać poprzez formularz dostępny na stronie: www.telepraca.gov.pl