Efektywność pracy HR-owca nie zależy wyłącznie od posiadania wiedzy i umiejętności zawodowych, ale przede wszystkim od umiejętności ich wykorzystania w biznesowym kontekście. RBL Group we współpracy z Ross School of Business działającym na Uniwersytecie w Michigan ogłosili wyniki 2012 HR Competency Study. Na podstawie badania zrealizowanego wśród ponad 20 000 respondentów na świecie zidentyfikowano 6 obszarów kompetencji, jakie powinni posiadać profesjonaliści HR:
– Podejście strategiczne – rozumie kontekst biznesowy (i zachodzące zmiany), rozumie oczekiwania poszczególnych interesariuszy, a także wymagania biznesowe. Na tej podstawie planuje działania i procesy personalne.
– Wiarygodność – buduje relacje z interesariuszami oparte na zaufaniu, wie jak wspierać efektywność biznesową.
– Kreator potencjału organizacji – definiuje, monitoruje i tworzy zdolności oraz umiejętności, które są niezbędne dla osiągnięcia sukcesu firmy.
– Orędownik zmiany – inicjuje i wspiera zmiany na poziomie indywidualnym, zespołowym i instytucjonalnym, a także na poziomie działań.
– Innowator HR – szuka nowych sposobów realizacji praktyk HR, a także integruje je z korzyścią dla osiągania celów biznesowych firmy. Jest to stosunkowo nowy obszar i wymaga od profesjonalistów monitorowania światowych trendów w aspektach takich jak m.in: kapitał ludzki (pozyskiwanie talentów, rozwój talentów), zarządzania efektywnością (oceny okresowe, wynagrodzenia), organizacja (praca zespołowa, rozwój organizacji) oraz komunikacja.
– Zwolennik technologii – wykorzystuje osiągnięcia technologiczne do zwiększania efektywności procesów, szuka nowych kanałów komunikacji dla usprawnienia procesu dzielenia się wiedzą wewnątrz organizacji.
Źródło: RBL GROUP