Wyniki badania Kariera Profesjonalisty zrealizowanego przez Employer Branding Institute pokazują, że 63% profesjonalistów lubi swoje miejsce pracy.
Pracodawcom opłaca się podejmowanie starań aby być lubianym przez swoich pracowników. Zaangażowanie i lojalność profesjonalistów, którzy pozytywnie odpowiedzieli na pytanie o to czy lubią swoje miejsce pracy, na wszystkich wymiarach lojalności była wyższa niż osób, które nie lubią swojego miejsca pracy. Najbardziej jest to widoczne w deklaracjach przyjęcia większej ilości obowiązków, zmiany miejsca zamieszkania, a także w przypadku rezygnacji ze świadczeń typu premia czy wynagrodzenie.
Czynnikami, które najbardziej motywują profesjonalistów do pracy u obecnego pracodawcy są możliwość rozwoju zawodowego (52% wskazań) oraz wynagrodzenie (50% wskazań). Wyraźne miejsce zajmuje również czynnik, będący o wiele mniej wymierny: atmosfera pracy, na którą wskazało 39% badanych.
Nasze badania pokazują bardzo ważną dla pracodawców rzecz – po pierwsze, profesjonaliści bardzo dużą wagę przywiązują do możliwości rozwoju zawodowego, po drugie, wyraźnie duże znaczenie ma dla nich atmosfera pracy. Pracodawcy, którzy nie są w stanie konkurować o najlepszych pracowników wysokimi wynagrodzeniami, wciąż mogą mieć atrakcyjną ofertę opartą o takie elementy jak realny rozwój zawodowy czy przyjazna kultura organizacji – komentuje Barbara Zych z Employer Branding Institute.
Profesjonaliści i zmiana pracy
Zmieniając pracę, wartością krytyczną dla profesjonalistów okazuje się być wzrost wynagrodzenia na poziomie 30%. Osoby, które nie lubią swoich miejsc pracy lub zamierzają je zmienić, godzą się na dużo mniejszy wzrost wynagrodzenia, przy przyjęciu nowej oferty. Bardzo istotnym czynnikiem jest również możliwość rozwoju zawodowego (72% wskazań). Co więcej, najczęstszą przyczyną zmiany pracy jest właśnie brak możliwości rozwoju.
Profesjonaliści i szukanie pracy
Do najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o pracodawcach profesjonaliści zaliczają znajomych. Doceniane są również wydarzenia branżowe i prasa branżowa. To co się liczy, to przede wszystkim bezpośrednie źródła informaci oparte na kontakcie bezpośrednim oraz wyspecjalizowane kanały informacji.
Członkowie kadry zarządzającej poszukując pracy w pierwszej kolejności skorzystaliby ze wsparcia head huntera (61% wskazań), a managerowie i specjaliści najchętniej sięgnęliby po oferty zamieszczone na portalach pracy w internecie (66% wskazań) i portale społecznościowe o profilu biznesowym (48% wskazań), takie jak GoldenLine czy Linkedln. Wszyscy natomiast duży nacisk położyliby na poszukiwania bezpośrednie – poprzez znajomych i rodzinę (44% wskazań).
Szczegółowe wyniki badania zamieszczone są w raporcie „Rekrutacja 2012: Narzędzia i trendy”
*********
O badaniu
Badanie Kariera Profesjonalisty poświęcone było pracującym profesjonalistom – specjalistom, managerom oraz kadrze zarządzającej z przynajmniej 5-letnim stażem zawodowym. Celem badania było przyjrzenie się potrzebom zawodowym tej grupy, w szczególności poziomowi zadowolenia z obecnego pracodawcy, ich motywacji i lojalności, planom zawodowym, metodom poszukiwania pracy, a także opiniom o pracodawcach w swojej branży.
Badanie przeprowadzono metodą CAWI na 2143 respondentach w dniach 18 października – 10 listopada 2011. Pierwotna struktura danych została skorygowana poprzez uwzględnienie rozkładu internautów w poszczególnych województwach Polski.
Organizatorem badania był Employer Branding Institute. Partnerem badania był portal GoldenLine. Patronat medialny nad badaniem objęli THINKTANK, HRstandard.pl i Onet.pl. Nagrody dla uczestników badania ufundował Teatr Syrena, Wydawnictwo Onepress oraz Wydawnictwo MTBiznes.
Profesjonaliści z HR robią za 2,5 tyś-
i filozofują….śmiech