Facebook ma ponad 500 milionów użytkowników, LinkedIn ponad 100 milionów. Funkcjonalność portali społecznościowych ciągle wzrasta, dlatego coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że wykorzystanie tego medium pozwoli im na szybsze i efektywniejsze dotarcie do grona do poszukiwanych kandydatów.
Planowanie działań
Przed rozpoczęciem działań należy przeanalizować wizerunek pracodawcy w internecie (na forach, portalach społecznościowych). Kwestie, jakie warto uwzględnić przed podjęciem działań w mediach społecznościowych zdaniem ekspertów z Human Capital Institute to:
– Jakie są cele biznesowe organizacji?
– Jakie są potrzeby kadrowe organizacji w relacji do celów biznesowych?
– Jakie luki kompetencyjne posiada organizacja?
– Z jakich mediów korzysta nasza grupa docelowa?
– Kto będzie odpowiedzialny za działania w mediach społecznościowych?
– Kiedy rozpocząć działania w mediach społecznościowych?
Odpowiedź na powyższe pytania powinna być podstawą do ustalenia planu działań w mediach społecznościowych.
Pomiar skuteczności
Działania w mediach społecznościowych, podobnie jak w przypadku innych obszarów, powinny być poddawane ewaluacji. Podstawą ustalenia mierników skuteczności tychże działań powinno być odniesienie do celów organizacji.
Skuteczność działań w mediach społecznościowych określić na podstawie m.in.
– wyznaczenia źródeł, z których pozyskano najwięcej kandydatów odpowiadających potrzebom organizacji
– czasu potrzebnego do zatrudnienia kandydatów z poszczególnych mediów
Źródło: Taleo