Jak wyznaczyć plan działań w social media?

Facebook ma ponad 500 milionów użytkowników, LinkedIn ponad 100 milionów. Funkcjonalność portali społecznościowych ciągle wzrasta, dlatego coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że wykorzystanie tego medium pozwoli im na szybsze i efektywniejsze dotarcie do grona do poszukiwanych kandydatów.



Planowanie działań

Przed rozpoczęciem działań należy przeanalizować wizerunek pracodawcy w internecie (na forach, portalach społecznościowych). Kwestie, jakie warto uwzględnić przed podjęciem działań w mediach społecznościowych zdaniem ekspertów z Human Capital Institute to:

– Jakie są cele biznesowe organizacji?

– Jakie są potrzeby kadrowe organizacji w relacji do celów biznesowych?

– Jakie luki kompetencyjne posiada organizacja?

– Z jakich mediów korzysta nasza grupa docelowa?

– Kto będzie odpowiedzialny za działania w mediach społecznościowych?

– Kiedy rozpocząć działania w mediach społecznościowych?


Odpowiedź na powyższe pytania powinna być podstawą do ustalenia planu działań w mediach społecznościowych.


Pomiar skuteczności

Działania w mediach społecznościowych, podobnie jak w przypadku innych obszarów, powinny być poddawane ewaluacji. Podstawą ustalenia mierników skuteczności tychże działań powinno być odniesienie do celów organizacji.

Skuteczność działań w mediach społecznościowych określić na podstawie m.in.

– wyznaczenia źródeł, z których pozyskano najwięcej kandydatów odpowiadających potrzebom organizacji

– czasu potrzebnego do zatrudnienia kandydatów z poszczególnych mediów


Źródło: Taleo

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0