Lubię to! w rekrutacji

Co piąty rekrutujący w sieci zatrudnił w tym roku pracownika dzięki aktywności w serwisach społecznościowych – wynika z  badania „Wyzwania HR w 2012 roku”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wśród ponad 500 HR-owców z całej Polski. Jednocześnie tylko 5% ankietowanych prowadziło akcje rekrutacyjne na Facebooku.

Rekrutujący są ciekawi nowych, dotychczas niewykorzystywanych źródeł pozyskiwania kandydatów, ale większość (70%) za najbardziej skuteczny sposób pozyskania dobrej jakościowo aplikacji uważa serwisy rekrutacyjne. Jedna trzecia ceni biznesowe serwisy społecznościowe, a zaledwie 6% wysoko ocenia potencjał takich serwisów, jak NK.pl czy Facebook.com.

Ponad ¾ badanych dotychczas nie podejmowało żadnych działań jako pracodawca w najbardziej popularnym serwisie świata, a wśród tych, które próbowały kontaktować się z przyszłymi pracownikami, dominowały działania wizerunkowe. 17% prowadziło kampanie informacyjno-wizerunkowe (profil firmy jako pracodawcy), 5% akcje rekrutacyjne, a tylko 2% do rekrutacji poprzez Facebook wykorzystało specjalne aplikacje. Jednak aż 43% pytanych specjalistów i menedżerów HR nie wie, czy rekrutacja z wykorzystaniem tego serwisu ma sens.




















Źródło: Pracuj.pl, badanie „Wyzwania HR w 2012 roku”, pytanie dotyczące działań firmy na Facebooku było pytaniem wielokrotnego wyboru, n=510


Powyższe dane są szczególnie ciekawe w kontekście wyników badania „Kandydat”, przeprowadzonego przez serwis Pracuj.pl we wrześniu 2010 roku wśród ponad 12 tysięcy osób szukających lub rozważających zmianę pracy. Według tego badania, tylko 13% badanych specjalistów nie posiada swojego profilu w żadnym z serwisów społecznościowych. Do najbardziej popularnych serwisów w grupie docelowej należą zaś właśnie NK.pl oraz Facebook.com.

Z badania „Kandydat” wynika ponadto, że ponad połowa respondentów (56%) poszukując informacji  o pracodawcach korzysta z ich profili w serwisach rekrutacyjnych lub/i portalach społecznościowych,  a 37% zagląda do grup dyskusyjnych o tematyce pracy dostępnych w społecznościach biznesowych.

Co ciekawe, zdaniem ankietowanych informacje o pracodawcach dostępne w serwisach społecznościowych są nawet bardziej wiarygodne (twierdzi tak 12% badanych) niż te w urzędach pracy (7%). Największym zaufaniem kandydaci darzą jednak serwisy rekrutacyjne. Za wiarygodne źródło informacji o pracodawcach uważa je aż 43% ankietowanych.


 

Źródło: Pracuj.pl, badanie „Kandydat 2010”, n=12173

 

*Badanie „Wyzwania HR w 2012 r.”, Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, lipiec – sierpień 2011
Badanie przeprowadzono w dniach 23.07 – 11.08 z zastosowaniem techniki CAWI (Computer Assissted Web Interviewing). Zaproszenie do udziału w badaniu wraz z linkiem do ankiety zostało wysłane do klientów serwisu internetowego Pracuj.pl, zajmujących się zawodowo działaniami z obszaru HR. Ankietę do końca wypełniło 510 osób zatrudnionych w działach HR lub odpowiedzialnych za działania z obszaru rekrutacji i HR. Badanie zrealizowano na potrzeby konferencji „Wyzwania HR”.

** Badanie „Kandydat 2010” zostało przeprowadzone online (ankieta wypełniana samodzielnie przez respondenta), w dniach 1-22 września 2010 r., przez Pracuj.pl we współpracy z firmą Nielsen Polska. Wzięło w nim udział 12 173 osób w wieku 25-60 lat, użytkowników serwisów należących do Grupy Pracuj (Pracuj.pl, Profeo.pl), posiadających minimum 2-letnie doświadczenie na rynku pracy.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0