Wielu pracowników chce wypowiadać swoje opinie w pracy, jednakże w większości przypadków ich opinie nie są wysłuchiwane lub brane pod uwagę. Do takiego wniosku prowadzą wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Monster Worldwide w czerwcu tego roku.
- Tylko około jedna czwarta (27%) pracowników odczuwa, że ich opinie są ważne w pracy
- Zdaniem 33% respondentów ich opinie są wysłuchiwane, jednak bardzo często bywają ignorowane
- 32% uważa, że ich zdanie nawet nie jest wysłuchiwane
- Pozostałe 8% przebadanych osób twierdzi, że nie ma zdania na tematy związane z pracą, którym mogłyby się podzielić
Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w UK, gdzie prawie połowa pracowników (48%) uważa, że ich opinie nie są w ogóle wysłuchiwane. Podczas gdy w Chinach podobne odczucia ma 19% pracowników. Należy jednak zwrócić uwagę na różnice w chęci wypowiadania się na tematy związane z pracą. Niemalże każdy europejski pracownik (97%) chce dzielić się swoimi opiniami, natomiast Chińczycy są dużo mniej chętni do podejmowania tego typu działań.
Dlaczego ważne jest słuchanie opinii pracowników?
Pracownicy czują się wartościowi, a także zmotywowani i zaangażowani w sprawy firmy.
——————————————–
Badanie przeprowadzono wśród osób, które odwiedziły stronę Monster Worldwide w okresie 1-14 czerwca 2011. Wzięło w nim udział 2 729 osób.
Źródło: Monster Worldwide Inc.