Renomowani pracodawcy coraz częściej wspierają rekrutację działaniami w serwisie Facebook, wynika z raportu “Profile HRowe na Facebooku” przygotowanego przez SmartNet Research & Solutions* (www.snrs.pl) i Fanpage Trender** (www.fanpagetrender.pl), w partnerstwie z Humanway*** (www.humanway.pl).
Facebook jest coraz popularniejszy, więc coraz więcej firm i instytucji tworzy własne profile w tym serwisie. Najczęściej służy to marketingowi i budowie marki, ale zdarzają się także profile lub zakładki w obrębie profili prowadzone przez działy HR w celach rekrutacji i employer branding. Facebook jest wykorzystywany przede wszystkim jako dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi pracownikami i zarazem narzędzie budowy wizerunku pracodawcy. Odbiorcami są przede wszystkim studenci i osoby, które niedawno skończyły studia.
W raporcie przeanalizowano kilkanaście profili pracodawców, wyselekcjonowanych m.in. w oparciu o studencki ranking Pracodawca Roku 2010, oraz inne przykłady ciekawych działań HRowych na Facebooku, także wśród zagranicznych pracodawców. Wykorzystano w tym celu Fanpage Trender, innowacyjne narzędzie analityczne do działań na Facebooku.
NAUCZYMY CIĘ BUDOWAĆ PROFIL PRACODAWCY NA FACEBOOKU! SPRAWDŹ KIEDY!
Wśród badanych tzw. fanpage’ów wyróżniają się profile cenionych pracodawców z branż FMCG (Mars, Danone) oraz firm konsultingowych (Ernst & Young, Pricewaterhouse Coopers). Pracodawcy publikują na Facebooku informacje z życia firmy, ciekawostki z branży, a także informacje dla kandydatów do pracy, związane z rekrutacją, stażami i konkursami.
Facebook coraz silniej przyciąga uwagę firm. Dla wielu z nich jest ważnym obszarem promocji i sprzedaży. Jak się wydaje, nadchodzi też czas na obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Mamy już f-commerce i f-marketing, czyżby czas na f-rekrutację? komentuje wyniki dr Jan Zając z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, współautor raportu.
W raporcie opisaliśmy przykłady nieszablonowych działań, w których firmy chwalą się swoim najcenniejszym zasobem – swoimi pracownikami. Mam nadzieję, że będzie to ciekawą inspiracją.- dodaje Marcin Nagraba, z firmy SmartNet Resarch&Solutions, współautor raportu.
Rekrutacja poprzez referencje na portalach społecznościowych to naturalny kolejny krok w rekrutowaniu przez internet. System do rekrutacji Humanway wspiera rekrutację na Facebooku dlatego uznaliśmy, że warto zbadać i opisać jak polskie firmy budują wizerunek pracodawcy na tym największym medium społecznościowym na świecie. – Kuba Filipowski, współtwórca systemu do rekrutacji pracowników Humanway
Wyniki badań uzupełniono o krótki poradnik “Jak rekrutować na Facebooku” oraz komentarze ekspertów z branży HR. Wszystko można pobrać bezpłatnie na stronie http://humanway.pl/s/raport .
O autorach raportu:
*SmartNet Research&Solutions jest innowacyjną firmą badawczo-doradczą specjalizującą się
w obszarach Internetu i sieci społecznych.
**Fanpage Trender to narzędzie analityczne dla działań marketingowych na Facebooku, wykorzystywane przez firmy chcące zwiększać efektywność swoich działań w tym serwisie.
***Humanway to system rekrutacyjny, wygodne, tanie, szybkie i bezpieczne rozwiązanie służące do zarządzania całym procesem rekrutacji. Skierowane do firm, które regularnie rekrutują nowych pracowników.