O pewnych badaniach

Zastanawiałeś się ostatnio:

–    Czego w przyszłości firmy będą oczekiwały od menedżerów?

–    Co  robisz żeby wzmocnić własne umiejętności przywódcze?

–    Co robisz by wzmocnić umiejętności przywódcze osób, które cię otaczają?

–    Jeżeli nawet coś robisz, czy jest to wystarczające?

Jeżeli nie, to być może zainteresują Cię wyniki pewnych badań.


Całkiem niedawno spotkałam się z niezwykle ciekawymi badaniami przeprowadzonymi przez Center for Creative Leadership. Badania obejmowały 2200 liderów z 15 organizacji w trzech krajach (prowadzone były w latach 20062008). Projekt badawczy odpowiedzieć miał na kilka pytań:

–    Jakie umiejętności przywódcze są krytyczne by odnieść  sukces (teraz i w przyszłości)?

–    Jak mocne są te umiejętności wśród badanych liderów?

–    Jak połączone są silne strony obecnych liderów z tym co będzie najważniejszymi umiejętnościami w przyszłości?


Badania zidentyfikowały 7 kompetencji, które są najważniejsze by osiągać sukces teraz i w przyszłości:

–    przewodzenie ludziom (wyznaczanie kierunku i motywowanie)

–    planowanie strategiczne (tłumaczenie wizji na język realistycznych strategii biznesowych i długoterminowych celów biznesowych)

–    zarządzanie zmianą (używanie efektywnych strategii by facylitować zmiany w organizacji)

–    inspirowanie zaangażowania  (rozpoznawanie i wynagradzanie osiągnięć pracowników)

–    pomysłowość, zaradność  (efektywna praca z top menedżerami)

–    robienie tego co trzeba (wytrwałość w znoszeniu przeciwstawnych warunków)

–    szybkie uczenie się (wiedzy technicznej i biznesowej)


Jakie jeszcze umiejętności będą potrzebne w przyszłości?

–    rozwój pracowników

–    zarządzanie partycypacyjne

–    opanowanie (utrzymywanie spokoju)

–    budowanie i naprawianie/poprawianie relacji


Z badań  można wysnuć wnioski, że liderzy:

–    nie opanowali dobrze powyżej wymienionych umiejętności (nie spełniają więc wymagań przed którymi stoją organizacje, w których pracują)

–    nie są przygotowani do przyszłych wyzwań (istnieje duża przepaść  między poziomem tych umiejętności teraz a tym jaki ten poziom powinien być  za 5 lat)


Po co to wszystko piszę?

Ano po to byś chwilę  pomyślał o swoich kompetencjach w świetle wyżej przytoczonych badań.
Zastanowił się co robisz i jaki ma to wpływ na efekty, które osiągasz, na ludzi którymi się otaczasz. Jak patrzysz na powyższe wyniki, to do jakich wniosków dochodzisz? Gdybyś miał ocenić na skali 110 swoją sprawność w powyżej wymienionych kompetencjach (1– bardzo niski poziom opanowania danej kompetencji, 10 – bardzo wysoki poziom opanowania danej kompetencji) to które byłyby twoimi mocnymi stronami, a które warto byłoby byś rozwinął? Napisz na kartce, którą z kompetencji chciałbyś rozwijać najpierw i co konkretnie chcesz zrobić w tym obszarze.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled