Podstawą strategii biznesowej powinno być poczucie zbieżności celów pracowników z celami firmy. Stymuluje to zaangażowanie, zwiększa satysfakcję z pracy i tym samym podnosi wyniki biznesowe organizacji.
Zasadnicza różnica pomiędzy posiadaniem misji przez firmę a poczuciem wspólnej misji firmy polega na tym, że w drugim przypadku misja podzielana jest przez pracowników a także zewnętrzne otoczenie firmy. We wrześniu tego roku firma YouGov na zlecenie CIPD przeprowadziła badanie na temat postrzegania misji firmy. W badaniu wzięło udział ponad 2000 pracowników z Wielkiej Brytanii. Wyniki pokazują, że pracownicy firm, w których występuje świadomość wspólnej misji dużo częściej czuli się zaangażowani niż pracownicy pozostałych firm.
Respondenci zadowoleni ze swojej pracy częściej zgadzali się ze stwierdzeniem, że mają jasne wyobrażenie głównego celu firmy, niż pozostali. Brak zrozumienia tegoż celu prowadził do zniechęcenia (24%) i poczucia braku przynależności do organizacji (19%). Pracownicy firm, w których nie występuje poczucie wspólnej misji, częściej od pozostałych stwierdzali, że ważne decyzje podejmowane są za zamkniętymi drzwiami a od nich oczekuje się biernego ich przyjęcia.
Większe poczucie wspólnej misji można uzyskać poprzez zgodność celów z wartościami firmy. Ważny jest tu aspekt komunikacji, gdyż pracownicy będą podzielać misję firmy tylko wtedy, gdy zrozumieją jej istotę.
Z raportem z badania można zapoznać się tutaj.
Źródło: cipd.co.uk