Świadomość misji firmy a zaangażowanie w pracę

Podstawą strategii biznesowej powinno  być poczucie zbieżności celów pracowników z celami firmy. Stymuluje to  zaangażowanie, zwiększa satysfakcję z pracy i tym samym podnosi wyniki biznesowe organizacji.

Zasadnicza różnica pomiędzy posiadaniem misji  przez firmę a poczuciem wspólnej misji  firmy polega na tym, że w drugim przypadku misja podzielana jest przez pracowników a także zewnętrzne otoczenie firmy. We wrześniu tego roku firma YouGov na zlecenie CIPD przeprowadziła badanie na temat postrzegania misji firmy. W badaniu wzięło udział ponad 2000 pracowników z Wielkiej Brytanii. Wyniki pokazują, że pracownicy firm, w których występuje świadomość wspólnej misji dużo częściej czuli się zaangażowani niż pracownicy pozostałych firm.

Respondenci zadowoleni ze swojej pracy częściej zgadzali się ze stwierdzeniem, że mają jasne wyobrażenie głównego celu firmy, niż pozostali. Brak zrozumienia tegoż celu  prowadził do zniechęcenia (24%) i poczucia braku przynależności do organizacji (19%). Pracownicy firm, w których nie występuje poczucie wspólnej misji, częściej od pozostałych stwierdzali, że ważne decyzje podejmowane są za zamkniętymi drzwiami a od nich oczekuje się biernego ich przyjęcia.

Większe poczucie wspólnej misji  można uzyskać poprzez zgodność celów z  wartościami firmy. Ważny jest tu aspekt komunikacji, gdyż pracownicy będą podzielać misję firmy tylko wtedy, gdy zrozumieją jej istotę.


Z raportem z badania można zapoznać się tutaj.


Źródło: cipd.co.uk

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0