Polacy modyfikują strategie kariery

Według najnowszego sondażu Kelly Services®, wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie HR, coraz więcej polskich pracowników buduje swoją “markę”, m.in. poprzez działania w celu wyróżnienia się na zmiennym rynku pracy. Jest to wyrazem tendencji do przejmowania coraz większej kontroli nad własną karierą.


Takie wyniki przyniósł sondaż Kelly Global Workforce Index, w którym przebadano opinię około
134 000 osób z 29 krajów, między innymi ponad 1000 respondentów z Polski.

Marketing osobisty, czyli personal branding, stał się częścią nowoczesnego rynku pracy. Do najważniejszych elementów, służących budowaniu własnej marki, respondenci zaliczyli: wiedzę specjalistyczną (60 procent), umiejętności komunikacji werbalnej (56 procent), CV (48 procent), komunikację pisemną (42 procent), ubiór (30 procent) i zastosowanie mediów społecznościowych (28 procent).

Rezygnując ze standardowego stosunku zatrudnienia, wiele osób zaczyna się zastanawiać, w jaki sposób należy się promować, żeby zostać dostrzeżonym na zatłoczonym rynku pracy,” wyjaśnia Agnieszka Walter, Country General Manager w Kelly Services Poland. „Są również coraz bardziej świadome tempa zmian na rynku pracy i możliwości zarządzania tą zmianą.”

Badania wykazały, że ponad 80 procent respondentów gotowych jest przeznaczyć własne środki na podnoszenie kwalifikacji – nie czekając, aż zrobi to za nich pracodawca – podczas gdy niemal trzy czwarte badanych uważa, że w przyszłości zmieni zawód i znajdzie dla siebie nowe miejsce na rynku pracy.

Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród polskich respondentów wykazały, że:

  • 83 procent badanych w przedziale wiekowym 30-47 (pokolenie X) jest gotowych przeznaczyć własne środki na szkolenia podnoszące kwalifikacje; jest to odsetek wyższy niż wśród respondentów w przedziale wiekowym 48-65 (82 procent) i w wieku 18-29 lat (pokolenie Y) (80 procent).
  • 70 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65 uznaje wiedzę specjalistyczną najważniejszy element marketingu osobistego, w porównaniu z 63 procentami respondentów z pokolenia X i 58 procentami respondentów z pokolenia Y.
  • 68 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65  “bardzo optymistycznie” ocenia swoją zdolność nadążania za zmianami technologicznymi i innymi modyfikacjami w miejscu pracy; jest to odsetek wyższy niż w przypadku pokolenia X (64 procent) i pokolenia Y (62 procent).
  • 72 procent respondentów spodziewa się, że w przyszłości zmieni zawód, przy czym wśród pracowników z pokolenia X jest to pogląd bardziej rozpowszechniony (75 procent) niż wśród pracowników z pokolenia Y oraz w przedziale wiekowym 48-65  (po 71 procent).
  • 23 procent respondentów uważa, że “bardzo aktywnie” wykorzystuje media społecznościowe w celach marketingu osobistego, kolejne 46 procent badanych uznaje się za „dość aktywnych” w tym względzie.


Pracownicy takich branż jak przemysł maszynowy, podróże/rekreacja, usługi finansowe, administracja oraz nauka/farmacja są najbardziej skłoni przeznaczyć własne środki na podnoszenie kwalifikacji.

Wyniki badania świadczą o świadomości, że w dzisiejszych czasach ani miejsce pracy, ani zawód nie są dane na całe życie. Coraz więcej osób będzie wykonywać kilka zawodów, co najprawdopodobniej zaowocuje koniecznością przejęcia większej odpowiedzialności za zarządzanie własną karierą i nabywanie nowych umiejętności” podsumowuje Walter.

Więcej informacji na temat wyników tego badania i innych kluczowych wniosków odnośnie globalnego rynku pracy można znaleźć na stronie Kelly Global Workforce IndexHYPERLINK „http://easypr.marketwire.com/easyir/msc2.do?easyirid=95BBA2C450798961”.

Obecnie Kelly Services zbiera opinie na temat pracy oraz miejsca zatrudnienia. Aby wziąć udział w następnym badaniu Kelly Global Workforce Index, wypełnij sondaż na stronie` www.kellyservices.com.

Źródło: Kelly Global Workforce Index

1 komentarz
  1. Reply
    Małgorzata 20 listopada 2010 at 22:22

    zaprezentowane różnice między grupami wiekowymi mieszczą się w granicach błędu statystycznego

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0