Pracownik, którego pracodawca obdarza zaufaniem i wystarczającą autonomią działa produktywniej oraz jest bardziej lojalny wobec firmy – tak twierdzi Jeff Gunther, CEO Charlottesville, który pozwolił swoim pracownikom wykonywać obowiązki zgodnie z ich własnym harmonogramem. Inspiracją do tego kroku była książka „Why Work Sucks and How to Fix it” autorstwa Cali Ressler i Jody Thompson. Zdaniem Gunthera zarządzanie nie jest kontrolowaniem obecności pracowników w biurze, lecz polega na stwarzaniu warunków do jak najlepszej pracy.
Poniżej znajdują się przykładowe czynniki sprzyjające efektywnej pracy:
– świadomość, że codzienna praca przyczynia się do realizacji celów firmy,
– wyznaczanie mierzalnych i osiągalnych celów,
– odpowiedzialność (czasem trudnym aspektem pracy menedżera jest delegowanie zadań. Jest to jednak bardzo ważne, gdyż pracownicy domagają się zaufania, a co za tym idzie również pewnej dozy odpowiedzialności za wykonywaną pracę),
– autonomia w działaniu,
– elastyczność (pracownicy z pokolenia Y doceniają możliwość decydowania o tym, kiedy wykonują swoją pracę),
– uwaga (zwiększenie automomii pracowników wcale nie oznacza, że jesteśmy zwolnieni z obowiązku udzielania wskazówek i informacji zwrotnej z efektów ich pracy. Ocena okresowa nie może być uznawana za jedyną okazję do rozmowy z pracownikiem),
– otwartość na pomysły pracowników,
– przejrzystość (pracownicy muszą być świadomi celów firmy),
– adekwatne wynagrodzenie (plus inne benefity).
Źródło: www.readthehook.com, www.inc.com