Konsekwencje rekrutacyjnych błędów

W wielu przypadkach koszty spowodowane zatrudnieniem kiepskiego pracownika przewyższają koszty pozostawienia wolnego miejsca do czasu zrekrutowania właściwego kandydata. Jakie mogą być konsekwencje rekrutacyjnych błędów? Jest ich sporo i dotyczą różnych aspektów.

Oto tylko niektóre z nich:


Kiepski pracownik

– popełnia więcej błędów w pracy, co powoduje konieczność wykonywania wielu zadań ponownie,

– pracuje mniej wydajnie,

– wymaga dłuższego okresu adaptacji pracowniczej,

– ma większe potrzeby szkoleniowe,

– wymaga poświęcenia większej ilości czasu, który mógłby być przeznaczony na rozwój dobrych pracowników,

– może przyczynić się do spowolnienia pracy całego zespołu,

– wywołuje niezadowolenie wśród pozostałych pracowników (często spędzają czas na poprawianiu pracy słabszych współpracowników),

– inni członkowie zespołu nie mogą uczyć się od nowego pracownika.


Pozyskiwanie kiepskich pracowników a wizerunek rekrutera

– „etykieta” niekompetentnego rekrutera,

– mniejsze możliwości awansu a także zmniejszenie szans na znalezienie pracy w innej firmie,

– mniejsze bonusy.


Zatrudnianie kiepskich pracowników a pozycja firmy

– brak innowacji bez której nie można współcześnie utrzymywać przewagi konkurencyjnej,

– zwiększona fluktuacja kadr (zatrudnianie i zatrzymywanie kiepskich pracowników jest sygnałem obniżania standardów pracy. W konsekwencji tego dobrzy pracownicy mogą zacząć szukać innej pracy),

– zatrudnianie słabych pracowników jest sygnałem dla konkurencji, że w firmie dzieje się coś złego.


Źródło: www.ere.net

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0