Strony kariery to zarówno narzędzie rekrutacji, jak i kanał komunikacji z kandydatami. Badanie The Employer Web Benchmark 2010 zrealizowane przez firmę Potentialpark pokazuje, czego od korporacyjnych stron kariery oczekują potencjalni kandydaci.
9 na 10 poszukujących pracy szuka informacji w internecie., a 2/3 z nich ufa korporacyjnym stronom kariery. Dlatego tak ważne jest stworzenie dobrej wizytówki firmy w internecie. By zaistnieć nie wystarczy już podanie informacji o wolnych miejscach pracy lub strukturze organizacyjnej. Najlepsze strony pokazują jak wygląda środowisko pracy oraz możliwości kariery w interaktywny sposób (np. nagrania video z biura, wywiady z pracownikami, case studies). Coraz więcej firm promuje się na portalach społecznościowych typu: Facebook, MySpace, Twitter). Wiele firm wykorzystuje ATS-y dla zwiększenia efektywności rekrutacji
W badaniu Potentialpark 16,345 studentów i absolwentów oceniło 100 stron kariery pod względem właściwości, funkcji, oraz zawartych na nich treści . W całej Europie do najlepszej trójki należą: Allianz, Bertelsmann, Deutsche Post DHL.
We Francji największe uznanie wśród respondentów zyskały strony kariery: Procter&Gamble, UBS i Danone, natomiast w Niemczech: Bertelsmann, Deutsche Telekom i ThyssenKrupp.
Całą informację prasową (ang.) na temat badania można przeczytać tutaj.
Źródło: www.potentialpark.com