Jaki wizerunek w Internecie?

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w Internecie.
Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w Internecie.
Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

Dyrektor w Internecie – przypadek pana X

Wyobraź sobie osobę, która prowadzi niewielką firmę księgową. Firma zaczęła lepiej prosperować i poszukuje pracowników. Co zobaczą potencjalni kandydaci, wpisawszy w wyszukiwarkę internetową nazwę firmy lub nazwisko właściciela? Oprócz znalezienia niewątpliwie profesjonalnie zrobionej strony firmy, znajdą także profil właściciela na jednym z popularnych serwisów społecznościowych. W profilu tym jego właściciel opisuje swoje dokonania zawodowe, ukończone kursy, szkolenia itp.
Bardzo pozytywne wrażenie. Pozytywne wrażenie trwa, póki potencjalny kandydat nie zerknie na grupy, wśród których właściciel firmy się udziela. Dobre wrażenie pryska, bo większość grup związana jest z randkami, spotkaniami towarzyskimi, flirtem itp.
Opisany przypadek nie jest wymyślony.

Jak zadbać o swój wizerunek profesjonalnego pracodawcy i szefa?

Pamiętaj o tym, że wszystkie Twoje wypowiedzi, zdjęcia, które kiedyś zamieściłeś, nadal są dostępne w Internecie. Jeżeli logujesz się na jakimś portalu swoim imieniem i nazwiskiem, lub adresem poczty, takie informacje także może zobaczyć każdy.
Zadbaj, aby informacje firmowane Twoim nazwiskiem w Internecie dawały wyraz profesjonalizmowi Twojemu i Twojej firmy.
Wypowiadaj się na forach dla specjalistów z branży, zapisz się do dpowiednich grup tematycznych, stosuj się do netykiety.

Opinia o firmie jako pracodawcy

Warto też pamiętać o tym, że stosunek, Twój i Twojej firmy, do pracowników, także tych potencjalnych, może zostać przekazany zainteresowanym osobom na forach internetowych.
Niejednokrotnie przed wysłaniem aplikacji czy przed rozmową rekrutacyjną lub po telefonie headhuntera, kandydaci pytają kolegów „po fachu” o opinie i wrażenia dotyczące konkretnej firmy, a nawet konkretnej osoby w firmie. Odkąd świat stał się globalną wioską, informacje przekazywane są z szybkością odrzutowca. Z reguły, im są one bardziej negatywne, tym szybciej docierają do szerokiej rzeszy zainteresowanych.

Stosując się do kilku wyżej opisanych wskazówek, spraw, aby obecność w Internecie stanowiła dodatkową, pozytywną wizytówkę zarówno Twoją  jak i Twojej firmy.


Autorka: Karolina Sikorska-Kowol jest Starszym Konsultantem ds. Projektów HR w Grupie Tempo, firmie doradczej z branży zarządzania kapitałem ludzkim. Prowadzi projekty oceny kompetencji  oraz procesy rekrutacyjne typu executive search.

Kontakt: a.sikorska@grupatempo.pl

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0