Pilotowanie samolotu zamiast bonu na święta?

kurspilotażuUstalono, że zaangażowanie pracowników zależy w dużej mierze od tego, czy potrafimy efektywnie wykorzystywać cztery podstawowe emocje: Radość z wykonywanej pracy, Satysfakcję z uznania ze strony przełożonych i innych pracowników, Dumę z wyników pracy i rozwoju firmy, a także Wdzięczność za świadomość i spełnianie potrzeb pracowników. O ile pierwsze trzy punkty związane są ze środowiskiem pracy, doborem zespołu i ogólną kondycją firmy, tak Wdzięczność może zostać uzyskana dzięki działaniom działów HR.

Nowoczesnym rozwiązaniem są prezenty w formie przeżyć. Jazda Lamborghini, lekcja pilotowania samolotu, czy sesja fotograficzna to przykłady niespodzianek, które doskonale nadają się na nagrody dla pracowników i partnerów biznesowych. Takie prezenty spełnią marzenia i budują pożądaną więź emocjonalną z daną firmą.

Na polskim rynku prezenty-przeżycia są dostępne od 2007 roku dzięki serwisowi www.WyjatkowyPrezent.pl. Obecnie w ofercie jest ponad 100 rozmaitych prezentów, które można realizować w wielu miastach Polski.

O możliwościach tego rodzaju nagród rozmawiamy ze współwłaścicielem serwisu, Pawłem  Luberadzkim:

HRS: Skąd pomysł na taki biznes?

Pomysł narodził się w Wielkiej w 1989 i przez ostatnie 20 lat rozwinął się na szeroką skalę w wielu krajach świata. Nie ukrywamy, że idea na WyjątkowyPrezent.pl przyszła właśnie stamtąd, kiedy ze swoim wspólnikiem analizowaliśmy rynek Polski. Polacy co raz więcej czasu i środków przeznaczają na czas wolny, a przede wszystkim na spełnianie własnych celow i marzeń, jednak infrastruktura nie jest jeszcze tak rozwinieta jak w krajach Europy Zachodniej. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom stworzyliśmy WyjątkowyPrezent.pl, który dzięki solidnej infrastrukturze, wysokiemu poziomowi obsługi klienta, a przede wszystkim pomysłowości, stał się pionierem na rynku prezentów w formie przeżyć.

HRS: Jak firmy mogą wykorzystać ten pomysł?

Prezenty w formie przeżyć niosą za sobą silny ładunek emocjonalny. Dajemy komuś nie rzeczy namacalne, ale wspomnienia i niezapomniane wrażenia. Międzynarodowe firmy rozpoznały już potencjał obdarowywania się emocjami. Prezenty-przeżycia wykorzystywane są zarówno we wsparciu sprzedaży, jak i przede wszystkim motywacji pracowników. Emocje generowane na przykład przez pierwsza lekcję latania, czy romantyczny masaż stanowią doskonałe źródło budowania zaangażowania pracowników. Dobre rozpoznanie potrzeb pracowników przez menadżerów i spełnienie ich marzeń, może znacząco wpłynąć na identyfikacje z firmą w porównaniu ze standardowymi metodami nagradzania jak bony towarowe, premie czy prezenty spożywcze.

Proszę sobie wyobrazić sytuacje, gdzie przy przysłowiowym wigilijnym stole pracownik firmy opowiadać będzie o Jeździe za kierownicą Lamborghini, który ufundowała mu firma. Będzie to dużo bardziej pozytywne emocjonalnie doświadczenie niż chwalenie się np. premią w wysokości 1000 PLN, albo bonami towarowymi wydanymi na karpia i słodycze

W Polsce od 2007 co raz więcej firm decyduje się na nagradzanie pracowników w ten sposób, banki takiej jak Millenium, czy ING szybko rozpoznały potencjał tych nagród i efektywnie użyły go by w trudnym okresie na rynku dodatkowo zmotywować swoich pracowników do wysiłku.

Jeśli chodzi o inne przykłady wykorzystania oferty WyjątkowyPrezent.pl, to w bardzo interesujący sposób w swojej kampanii wykorzystała nasze prezenty firma Netia na przełomie 2008 i 2009, bazując swoją kampanię na haśle odwołującym się do obdarowywania się emocjami, czyli Netia Spełnia Marzenia.

Zastosowań i pomysłów jest wiele, najważniejsze jest, żeby dobrać odpowiednie nagrody by sprostać potrzebom.

HRS: Czym różnią się prezenty w postaci przeżyć od tradycyjnych nagród dla pracowników?

Są przede wszystkim niepowtarzalne i wiążą się z jednorazowymi silnymi pozytywnymi emocjami. Przywołując przykład stołu wigilijnego główna cecha tej formy prezentów to zapamiętywalność. Doświadczenia, które zbieramy po raz pierwszy zostają w naszej pamięci o wiele dłużej. Najczęściej prezenty kojarzone są też z osobami, które je wręczają, więc wysoka zapamiętywalność samego przeżycia, będzie wiązała się również związaniem emocjonalnym z osobą, która taki prezent wręczyła, a w tym przypadku z firmą.

HRS: Czy prezent, który dostaniemy można wymienić na inny?

Tak. Wymiana jest możliwa w ciągu 30 dni od daty zakupu. Sam prezent ważny jest przez roku, tak by osobom, które otrzymały prezent łatwiej było znaleźć czas na wykorzystanie przeżycia.

HRS: Czy mają Państwo jakieś specjalne programy dla firm (np. systemy kafeteryjne)?

WyjątkowyPrezent.pl oferuje różne rozwiązania dla firm. Od indywidualnych przeżyć, poprzez katalogi prezentowe, aż do platform on-line umożliwiających tworzenie własnych programów motywacyjnych, czy lojalnościowych na zasadzie zbierania punktów, które następnie mogą być wymieniane na prezenty. W ten sposób WyjątkowyPrezent.pl odpowiada na potrzeby rynku, który oczekuje kompletnych rozwiązań. Robi wszystko by sprostać tym potrzebom.

HRS: Czy są prezenty biznesowe?

Mamy w naszej ofercie ponad 110 prezentów, które trafiają od dzieci po seniorów. Znajdują się tam również prezenty z kategorii luksusowych, jak jazdy sportowymi samochodami, czy loty balonem, które zdecydowanie nadają się na typowe prezenty dla menadżerów.

HRS: Skąd pomysł na zakładkę Szef idzie! Ukryj się!!!

Nasi klienci to w dużej mierze pracownicy korporacji, czy firm, stąd pomysł, by ułatwić im poruszania się po naszej stronie. Jest to też przede wszystkim dodatkowa forma rozrywki, bo przeżycia WyjątkowyPrezent.pl to przede wszystkim dobra zabawa.

HRS: Dziękujemy za rozmowę!

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0