Aż 70 proc. pracowników ceni dobre relacje z kolegami z pracy, wynika z badań Show Service Events Marketing. Jako najlepszy sposób ich budowania, ankietowani wskazują imprezy firmowe.
Polacy chcieliby, aby pracodawca co najmniej 2 razy w roku zorganizował spotkanie firmowe, które zgromadzi wszystkich zatrudnionych. Czego oczekują pracownicy po takim spotkaniu?
Dla 73% badanych jest to najlepszy sposób budowy bliższych relacji z innymi współpracownikami. Pracownicy zdecydowanie twierdzą, że po takim spotkaniu łatwiej im się współpracuje i bardziej utożsamiają się z własną firmą. Tylko 5% badanych deklaruje, że tego typu inicjatywy są stratą czasu. Pracownicy podkreślają także fakt, iż impreza firmowa nie jest dla nich formą nagrody czy bonusu od pracodawcy.
Bankiety się przejadły.
Najpierw aktywnie, później relaks, to formuła, która odpowiada największej grupie pracowników. 64% badanych opowiedziało się właśnie za taką formą spędzenia czasu ze współpracownikami czyli np. firmowa olimpiada, a po niej tematyczna impreza. Dobrym sposobem jest także klasyczna biesiada, którą ceni sobie co drugi Polak. Pracownicy zapytani o to co ma dla nich największe znaczenie na firmowej imprezie jako dwa kluczowe czynniki wskazali rodzaj oferowanych atrakcji i możliwość spędzenia czasu ze współpracownikami.
Ponad połowa badanych chętnie bierze udział w imprezach firmowych, bo dzięki temu może spędzić więcej czasu z kolegami z pracy. Większość ankietowanych nie wyobraża sobie, że impreza mogłaby się odbyć bez udziału przełożonych. Chcemy się integrować ze wszystkimi niezależnie od stanowisk jakie piastują. Jest jednak jeden warunek. Impreza musi odbywać się „na luzie”.
Oficjalne spotkania nie stanowią już dla pracowników wielkiej atrakcji. Uczestnictwo w oficjalnym bankiecie brzmi zachęcająco tylko dla 5% badanych – mówi Natalia Wolska Dyrektor Zarządzający Show Service Events Marketing. – Obecnie dla pracowników atrakcją jest możliwość uczestniczenia nie tylko w tradycyjnych teambuildingach jak np. paintball czy off-road , ale także w niecodziennym wydarzeniu takim jak społeczna akcja sadzenia lasu. Dodatkowy zastrzyk adrenaliny lub wspólne zaangażowanie w pożyteczny czyn zbliża ludzi i pozwala im „żyć” firmowym spotkaniem przez długi czas – dodaje.
Decyzja należy do nas.
Pracownicy chcą mieć duży wpływ na decyzję firmy jaką imprezę powinna zorganizować. Co trzeci pracownik chciałby w bezpośredni sposób decydować o sposobie spędzenia czasu ze współpracownikami np. za pomocą sondy. Niemal połowa badanych „pozwoli” podjąć decyzję odpowiedniemu działowi w firmie, ale dopiero po wysłuchaniu oczekiwań pracowników. Tylko 8% badanych nie widzi konieczności wpływania na decyzję firmy.
Pracownicy chcieliby także, aby firmowe spotkania były co jakiś czas organizowane także dla ich rodzin. 50% badanych oczekiwałoby, aby co druga impreza w firmie umożliwiała zabranie członków rodziny. Niezależnie czy na pytanie odpowiadali młodsi czy starsi pracownicy procent odpowiedzi rozkładał się podobnie.
Źródło: dotpr.pl