Polskie uczelnie wyższe nadal wykazują niewystarczające zainteresowanie otoczeniem biznesowym (promocja pracodawców na uczelniach; organizacja szkoleń, warsztatów, prezentacji) – tak uważa ponad jedna piąta polskich studentów (22,08% ankietowanych), którzy wzięli udział w Polish Student Survey 2009 (14 317 osób).
Dodatkowo, aż 9,04% studentów w ten sposób negatywnie ocenia funkcjonowanie uczelni (skala odpowiedzi: Jestem bardzo niezadowolony). To istotna różnica, jeżeli weźmiemy pod uwagę reprezentatywne dla całej Europy Zachodniej głosy studentów niemieckich.
W Niemczech relację nauka – otoczenie biznesowe negatywnie ocenia tylko 12,47%, a bardzo negatywnie – 2,89% z 19 195 badanych studentów. Ta prawie 10-procentowa różnica pomiędzy opiniami polskich i niemieckich studentów powinna być wzięta pod uwagę przy opracowywaniu kierunków zamawianych, a także powinna wskazywać drogę rozwoju wizerunku uczelni wyższych w Polsce. Polskie uczelnie, pomimo że ich studenci pozytywnie lub bardzo pozytywnie podkreślają jakość edukacji (47,59% ankietowanych), powinny postawić także na współpracę z przyszłymi pracodawcami swoich studentów.
Autor: Jakub Jańśki, Universum Polska
Źródło: employerbrandingtoday.com