Wyniki badań: Personal branding w internecie

networkPoszukiwanie odpowiedniego kandydata coraz częściej na pewnym etapie opiera się na przeszukiwaniu portali społecznościowych. Chcąc zachować obiektywizm oceny i rzetelność warsztatu, warto brać pod uwagę świadome tendencje użytkowników do autopromocji i znać motywy ich aktywności.

Prezentujemy wyniki badań,  które być może przybliżą strategie Personal Brandingu polskich użytkowników portali społecznościowych przygotowane przez Profeo.pl.

Co trzeci internauta przynajmniej raz w miesiącu wpisuje swoje dane do wyszukiwarki, aby sprawdzić, co na jego temat „mówi” Internet. Użytkownicy sieci coraz częściej też świadomie dbają o swój wirtualny wizerunek.

Serwis społecznościowy Profeo.pl zapytał internautów, czy dbają o swój wizerunek w oczach innych użytkowników sieci. 45% uczestników ankiety zadeklarowało, że robi to świadomie, choć odpowiedź „zdecydowanie tak” wybrało niewiele ponad 15% pytanych.

 

Wykres+1_wizerunek+w+internecie

 

Choć nadal spora grupa internautów nie wiąże obecności w Internecie z budowaniem własnej „marki”, to pozostała ich część podejmuje konkretne działania, których celem jest wzmocnienie swojego wizerunku. Co trzeci uczestnik ankiety założył profil w biznesowym serwisie społecznościowym, prawie tyle samo osób przyznało się do zabierania głosu w grupach dyskusyjnych związanych ze swoją branżą. Zaledwie 7% uczestników ankiety prowadzi własną stronę internetową, na której prezentuje swoje kompetencje i sukcesy zawodowe, a tylko 3% przyznaje się do prowadzania bloga.

Co ciekawe, 40% ankietowanych przyznało, że raz na kilka miesięcy sprawdza, na jakich stronach internetowych i w jakim kontekście pojawia się ich imię i nazwisko. Co trzeci ankietowany wpisuje swoje dane do wyszukiwarki co najmniej raz w miesiącu, z czego 7% robi to nawet raz w tygodniu lub częściej.


Wykres+2_nazwisko+w+wyszukiwarce

 

Personal branding, czyli świadome budowanie własnego wizerunku, dzięki ogólnie dostępnym narzędziom internetowym, staje się coraz popularniejszy wśród polskich użytkowników sieci. Wirtualne społeczności przełamały lęk internautów przed zamieszczeniem w sieci zdjęcia czy danych osobowych. Obecność w Internecie staje się coraz bardziej opłacalna i przynosi realne korzyści. Systematyczne uzupełnianie profilu w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów, uczestnictwo w dyskusjach czy pisanie bloga ułatwia bowiem znalezienie nowej pracy i poszerzanie kontaktów biznesowych – komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl.

O tym, jak ważna jest dbałość o internetowy wizerunek świadczy fakt, że 72% ankietowanych w różny sposób sprawdza w Internecie informacje o nowopoznanej osobie. Niemal połowa sprawdza kilka lub kilkanaście linków w wynikach wyszukiwania oraz wypowiedzi nowego znajomego w biznesowych serwisach społecznościowych. Tylko 28% ankietowanych w ogóle nie szuka takich informacji
w Internecie.

 

Informacje o ankiecie:
Ankieta on-line „Personal branding” była zamieszczona w serwisach Profeo.pl i Pracuj.pl od 28 kwietnia do 25 maja 2009. Odpowiedziało na nią 697 internautów.

Informacje o Profeo.pl
Profeo.pl to portal społecznościowy dla profesjonalistów, którzy dbają o swój wizerunek i karierę, chcą rozwijać się zawodowo, wymieniać doświadczeniami i nawiązać nowe kontakty biznesowe. Użytkownicy znajdą tu największą w polskim Internecie bazę ofert pracy i szkoleń, mogą również pozyskać rekomendacje od współpracowników, klientów i kontrahentów. Oprócz standardowych funkcji, w Profeo znajdują się również opcje niewykorzystywane dotąd w serwisach społecznościowych na polskim rynku. Przykładem są galerie i blogi grupowe, komunikator czy statystki odwiedzin, które pozwalają sprawdzić, kto i kiedy oglądał nasz profil.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0