Coraz częściej na rynku pojawiają się wąsko specjalizowane studia w zakresie edukacji podyplomowej specjalistów HR. Ostatnio pisalismy o studiach z zakresu Employer Brandingu, dzisiaj przedstawiamy ofertę studiów podyplomowych z zakresu Assesment Center i Development Center.
Organizator: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Cel:
Studia adresowane są do osób pracujących w działach personalnych oraz agencjach rekrutacyjnych, zajmujących lub chcących zajmować się pozyskiwaniem pracowników metodą Assessment Centre. Celem jest zapoznanie uczestników z zakresem pracy w obszarze pozyskiwania pracowników do pracy dzięki metodzie Assessment Centre; przekazanie wiedzy w zakresie tworzenia narzędzi pracy asesora oraz wykształcenie umiejętności niezbędnych w cyklu całego projektu AC/DC.
Korzyści:
Główną korzyścią jest zapoznanie się z nowoczesnymi metodami przygotowywania i prowadzenia sesji assessmentowych. Uczestnicy będą mieli okazję do praktycznego przygotowania całej sesji AC/DC na stanowisko odpowiadające ich zainteresowaniom. Dodatkowo wzbogacą swój warsztat o nowo poznane narzędzia diagnostyczne i arkusze do oceny kandydata.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem zaliczenia studiów jest przedstawienie własnego projektu assesment centre ukierunkowanego na zbadanie wybranaych kompetencji kandydatów.
Liczba godzin 128
Liczba zjazdów 8
Rekrutacja: szczegółowe informacje na stronie uczelni
Koszt: 4200 PLN
Program studiów:
1. Assessment i Development Centre – rola ośrodków oceny i rozwoju w organizacji (16 godz)
AC /DC jako element strategii zarządzania zasobami ludzkimi
Różnice pomiędzy AC i DC, czyli kiedy zastosować daną metodę?
Wykorzystanie wyników DC do planowania polityki szkoleniowej w firmie i projektowania ścieżek karier
Wykorzystanie elementów AC i DC w standardowej rozmowie rekrutacyjnej
2. Psychologiczne aspekty procesu oceniania innych (16 godz)
Czynniki wpływające na proces oceny:
umiejętność rozpoznawania mechanizmów obronnych (u siebie i innych) i ich wpływ na dokonywanie oceny
umiejętność stawiania hipotez i ich weryfikowania w procesie oceniania
Metodologia przeprowadzania obserwacji i rejestracji zachowań
metodologia prowadzenia notatek w zależności od rodzaju zadania
klasyfikowanie zachowań do odpowiednich aspektów kompetencji
rola i cele pracy zespołowej asesorów – spotkanie oceniające grupy asesorów
3. Przygotowanie sesji Assessment i Development Centre (16 godz)
Identyfikacja kompetencji.
Zasady doboru ćwiczeń i narzędzi oceny
Organizacja sesji – kogo i czego potrzebujemy do przeprowadzenia AC/DC?
Techniki dodatkowe: Wywiad ukierunkowany, Testy
4. Assessment Centre skierowany na pozyskanie kandydatów na konkretne stanowiska (16 godz)
typowe kompetencje oczekiwane od kandydatów na stanowiska menedżerskie, sprzedażowe
przykłady konkretnych narzędzi przydatnych w sesji
5. Zasady doboru metod oceny – techniki konstruowania ćwiczeń i zadań (16 godz)
Kryteria doboru metod
Dostosowywanie zadań do mierzonych kompetencji
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia pisemne – In basket
Rozwiązywanie problemów – ćwiczenie analityczne
Opracowanie strategii działania – ćwiczenie koncepcyjne
Ćwiczenia grupowe
Role-play
6. Działania po zakończeniu sesji Assessment i Development Centre (16 godz)
Spotkanie asesorów
Sumowanie wyników
Raport
Udzielanie informacji zwrotnych
Jak radzić sobie z zarzutami uczestników
7.Zarządzanie projektem sesji AC/DC (16 godz)
planowanie projektu
zarządzanie czasem i zasobami w projekcie
ocena ryzyka
8.Zaliczenie – przygotowanie i ocena własnych sesji AC /DC (16 godz)
Więcej informacji: na stronie uczelni