Koronawirus coraz mocniej zbiera swoje żniwa – Polacy nie tylko martwią się o zdrowie swoje i najbliższych, ale także coraz ciężej znoszą izolację. Jeśli do tego dodamy obawy lub konieczność poszukiwania nowej pracy, zdalną szkołę, sprawy urzędowe czy troskę o oszczędności, sprawa staje się poważna. Nie pomaga temu chaos informacyjny i zalew fake news w sieci.
Źródło: Badanie: Obawa o gospodarkę, obawa o bliskich: Postrzegane zagrożenia epidemią koronawirusa w Polsce, Warszawa 2020, Centrum Bada nad Uprzedzeniami
Tym samym pracodawcy coraz częściej borykają się z problemem zdrowia i motywacją pracowników. Aż 78% Polaków oczekuje, że firmy zatroszczą się o bezpieczeństwo swoich pracowników*, a zapytania o to jak nie zwariować w tym okropnym czasie, jak rozmawiać o obecnej sytuacji z dziećmi, jak zadbać o budżet domowy, czy jak przygotować się do poszukiwania nowej pracy pojawiają się lawinowo.
Z odpowiedzią przychodzą organizatorzy i Partnerzy akcji #RazemŁatwiej, która jednoczy środowisko pracodawców w aktualnych wyzwaniach. W tym celu powstała platforma uConnect.pl, której zadaniem jest połączenie sił ekspertów – psychologów kryzysowych, prawników, doradców kariery czy dietetyków – i zaoferowanie wsparcia pracownikom stowarzyszonych organizacji.
W inicjatywę włączyły się uznane instytucje, w tym Niebieska Linia, specjalizująca się w interwencjach kryzysowych czy eksperci SWPS z obszaru wsparcia psychologicznego.
Firmy, które biorą udział w akcji, oznaczane są sygnaturą Odpowiedzialnego Pracodawcy. Chcemy, aby ten przekaz wzmacniał krytyczną potrzebę zadbania o pracowników, także w przypadku konieczności redukcji etatów. Pokazujemy tym samym, że zwłaszcza w dobie kryzysu, można podchodzić odpowiedzialnie do decyzji biznesowych – komentuje dr Barbara Zych, współautorka akcji.
W niedalekiej przyszłości planowane jest uruchomienie dostępu również dla użytkownika indywidualnego w znanym modelu rozliczeniowym – subskrypcji.
Platforma dostępna jest pod adresem uconnect.pl
To kolejna inicjatywa w ramach akcji #RazemŁatwiej, której pomysłodawcą jest agencja Employer Branding Institute.
*Z raportu Badania: Obawa o gospodarkę, obawa o bliskich: Postrzegane zagrożenia epidemią koronawirusa w Polsce, Warszawa 2020, Centrum Bada nad Uprzedzeniami