Marka konsumencka nie jest tylko nazwą, znakiem towarowym i logo. To rodzaj obietnicy, którą składa się klientom. A obietnic należy dotrzymywać. Marka poręcza za to, że klient otrzyma to co mu obiecano przy zakupie produktu.
Marka konsumencka jest procesem
Budowanie marki, niezależnie jakiej, jest procesem. Kiedy wiemy jak ją opisać, aż po rozwój na rynku, musimy pamiętać o dobrym zaplanowaniu, przemyśleniu i weryfikowaniu swoich działań. Ponadto, zależności od wielkości marki konsumenckiej, można oprzeć strategię na wielu filarach. Na przykład: budowaniu relacji z klientami, decyzjach o cenach, czy dystrybucji.
Przy budowaniu marki konsumenckiej obowiązują takie same zasady jak przy budowaniu własnej reputacji. Jeden fałszywy ruch i możemy zepsuć swoją długą i mozolną pracę. Niezmiernie ważna jest spójność. Jeśli nasza wizja i misja komunikuje określone wartości, to muszą one być zachowane na każdym stopniu rekrutacji i potem w codziennej pracy. Nie ma miejsca na skróty i półśrodki.
Dlaczego jest to aż tak istotne?
Według badań Premium Employer Brand, 80% ankietowanych twierdzi, że im wyżej ocenia markę konsumencką w skali Premium Employer Brand Index, tym chętniej do niej aplikuje. Działa tu bardzo prosta zasada – kandydaci chcą być w miejscu, z którym mogą się utożsamić. Bardzo często aplikujący utożsamiają markę konsumencką z marką pracodawcy, licząc, że te same wartości, które są komunikowane na zewnątrz będą istotne w pracy w firmie. W końcu marka jest tym, co myśli i czuje klient w kontakcie z daną firmą, produktem czy usługą.
Często istnieją rozbieżności między tym, co marka chciałaby pokazywać, a tym, co pokazuje. Dlatego właśnie tak istotna jest weryfikacja. Pozwala na znalezienie różnic między tymi dwoma obrazami i dopasowaniu odpowiedniej strategii. Ta z kolei pozwoli na zespolenie tych dwóch obrazów.
Sprawdź, kim jesteś dla odbiorców
Badanie Premium Employer Brand stworzono w oparciu o reprezentatywną próbę ogólnopolską 10 000 respondentów panelu badawczego Ariadna. Jest badaniem internetowym CAWI. Pozwala na sprawdzenie między innymi takich czynników jak rozpoznawalność Twojej marki na tle konkurencji, odczucia na jej temat oraz zainteresowanie kandydatów do pracy na podstawie znajomości marki klienckiej. Dodatkowo, możesz zestawić swoją markę z więcej niż jedną kategorią w Premium Employer Brand i przeanalizować success stories, żeby dowiedzieć się, co robią najlepsi.
Te dane pozwolą Ci na spojrzenie przez pryzmat marki konsumenckiej na swoją markę pracodawcy.
Na podstawie odpowiedzi badanych generujemy raport, który ujmuje najważniejsze dla Ciebie informacje.
Co dalej?
Co chcesz! Uzbrojony w dane, możesz zdecydować o kierunku swoich działań. Zaplanuj wyjątkową kampanię rekrutacyjną czy zmiany wewnątrz organizacji. Twoja marka konsumencka może być Twoją siłą. Biorąc udział w badaniu Premium Employer Brand masz okazję dołączyć do grona najlepszych marek konsumenckich. Na podstawie wyników badania przyznawane są specjalne odznaczenia, ważne przez rok, które możesz umieścić na swoich stronach kariery. Wyróżnij się i zostań jedną z marek pracodawców premium!
Sprawdź stronę badania Premium Employer Brand.