ALDI konsekwentnie rozwija się w Polsce, a otwierając nowe sklepy zwiększa poziom zatrudnienia i digitalizuje procesy rekrutacyjne. Sieć wdrożyła właśnie nowe narzędzie – Harver, wykorzystywane do zatrudniania kandydatów aplikujących na stanowisko pracownika sklepu, zastępcy kierownika oraz kierownika sklepu. Dzięki niemu czas weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych w ALDI został skrócony o 52%. Dyskonter odświeżył również stronę praca.aldi.pl.
Z rozwiązań platformy Harver docelowo korzystać ma cała grupa ALDI Nord. Dotychczas wdrożenie odbyło się już w kilku krajach zwiększając efektywność procesów rekrutacyjnych. Harver to digitalowe narzędzie, które dzięki wykorzystaniu elementów video oraz szczegółowo sformułowanym pytaniom aplikacyjnym już na wstępnym etapie umożliwia kandydatom zapoznanie się z realiami pracy w sklepach ALDI. Rekruterom zaś pozwala na precyzyjne dobranie pracowników do danego stanowiska. Z danych Grupy ALDI Nord wynika, że 20% osób zatrudnionych przy wykorzystaniu systemu Harver stanowią pracownicy idealnie dopasowani do stanowiska, co przekłada się także na zmniejszenie ich fluktuacji aż o 42% w krajach Grupy, w których nastąpiło wdrożenie.
– W ALDI napędzają nas ludzie – klienci i pracownicy, to oni są w centrum naszego zainteresowania. Dlatego w komunikacji związanej z polityką zatrudnienia oraz w procesach rekrutacyjnych konsekwentnie skupiamy się na tym, by wzmocnić autentyczność przekazu, by pokazać realia pracy w branży i ludzi, którzy stoją za marką ALDI. Im bardziej będziemy szczerzy i dokładnie określimy swoje cele, tym łatwiej dobierzemy osoby, z którymi rozwiniemy zespoły kompetentnych i życzliwych pracowników. Harver jako narzędzie doskonale wspiera nasze procesy rekrutacyjne, optymalizując jednocześnie czas poświęcony na preselekcję kandydatów. Dzięki automatyzacji już w prostym, online’owym formularzu aplikacyjnym stawiamy kandydatom pytania odnoszące się do konkretnych sytuacji z życia sklepu, co daje im wyobrażenie na temat pracy, a nam pozwala zaprosić do współpracy najlepiej dopasowanych kandydatów – mówi Anna Goleniowska Dyrektor Obszaru HR ALDI w Polsce.
ALDI wykorzystując platformę Harver przygotowało aplikację online bazującą na zasadzie testu wielokrotnego wyboru. Odczytanie zadań urozmaicają video scenki rodzajowe, które sugestywnie ilustrują pracę w sklepach. W ramach każdego procesu kandydaci przechodzą przez intuicyjny formularz, a następnie rozwiązują test, wysyłając swoje zgłoszenie. Mogą to zrobić w dowolnym dla siebie czasie i miejscu – z platformy Harver można bowiem korzystać na wszystkich urządzeniach i systemach operacyjnych. Jest ona podłączona do systemu ATS (Applicant Tracking System), co gwarantuje bezpieczeństwo danych podczas cyfrowego obiegu dokumentów. Dyskonter przygotował także nową odsłonę strony praca.aldi.pl. Nowa zakładka została stworzona w oparciu o historie pracowników, najczęściej pojawiające się pytania, newsy i wartości: pewność, jakość, życzliwość i jutro. To właśnie one napędzają #teamALDI na każdym sklepowym, biurowym czy magazynowym stanowisku. Potencjalni kandydaci korzystając z zakładki mogą zapoznać się z ofertami pracy, bogatym pakietem benefitów – zobaczyć, jak wygląda praca w ALDI. Nowa odsłona strony praca.aldi.pl posiada także blog, na którym znajdują się najświeższe informacje na temat pracy w ALDI, newsy, np. o certyfikacji Best Quality Employer 2022. Przypomnijmy, że na początku marca ALDI uruchomiło facebookowy i instagramowy profil Facebook ALDI praca oraz instagram.com/aldipraca, które mają wspierać cele rekrutacyjne sieci.