Polecamy

Jak skutecznie realizować cele HR w czasie koronawirusa?

HR w czasie koronawirusa?

Ostatnie dni to dla nas wszystkich trudny czas. Wszystkim nam towarzyszy zaskoczenie, szok i poczucie niepewności. Tym bardziej wymagający, bo oprócz troski o siebie i bliskich musimy myśleć pracownikach, kolegach z pracy, kandydatach, partnerach biznesowych.

To jednak także czas kiedy natychmiast musimy przestawić się na nowe myślenie i podjąć działania.

Kandydaci nadal istnieją, firmy nadal rekrutują na staże, pracownicy nadal potrzebują onboardingu i komunikacji. Tyle, że w nowej rzeczywistości, najczęściej bez możliwości kontaktu fizycznego.

Jako agencja Employer Brandingowa dostajemy wiele zapytań od Klientów, o to jak przestawić się na nową rzeczywistość, w bardzo konkretnych procesach. Wiemy, że firmy mają wyzwania i część z nich nie może czekać.

Na HR spoczywa duża odpowiedzialność, aby jak najszybciej zacząć pracować zdalnie i realizować działania w kanałach online. Jako agencja digital mamy doświadczenie i podpowiadamy co można zrobić, aby nie stać w miejscu.

3 wyzwania HR w świecie digital-only

Poniżej znajdziesz gotowe pomysły i rozwiązania na to, jak działać online w zakresie employer brandingu i HR na ścieżce kandydata, z jakimi spotykamy się najczęściej.

  1. Jak dotrzeć do kandydatów online?

Wiemy, że obecna sytuacja pokrzyżowała plany wielu pracodawcom. Ale spokojnie, nadal możesz docierać do tych samych kandydatów. W online zrobisz to precyzyjniej, skuteczniej, w wielu przypadkach nawet taniej. Obecna sytuacja sprzyja dotarciu w kanałach digital ze względu na skupienie uwagi w online.

Jak to zrobić: wykorzystaj kanały online, aby dotrzeć do odpowiednich (FB, LinkedIn, Instagram, bazy mailingowe czy choćby SEM na pierwszy rzut), programy poleceń online.

Jakie narzędzia wykorzystać: kampanie online, video, webinary, czaty, podcasty, konferencje online.

Wyzwania jakie możesz napotkać:

– odpowiednie targetowanie grupy docelowej (precyzyjne określenie do kogo)

– miejsce, z jakiego uruchomić kampanię (może to być profil kariery lub mniej polecany profil konsumencki, ale wiemy, że nie zawsze jest taka możliwość, mamy na to rozwiązanie 😉 )

Uwierzcie, da się.

Case przykładowy:

W ramach kampanii świątecznej dla marki Empik kanałami online dotarliśmy do kilku tysięcy kandydatów, co zaowocowało zatrudnieniem 500 pracowników. Cel został zrealizowany ponad założone KPI’s dwa lata z rzędu:

w 2019 [https://ebinstitute.com/blog/nasze-projekty/kampania-rekrutacyjna-empik-2019/]

i 2018 [https://ebinstitute.com/blog/nasze-projekty/kampania-rekrutacyjna-empik/]

Mamy za sobą też mini-kampanie wyłącznie online na specjalistyczne stanowiska. Tylko online. Także bez obaw.

  1. Jak rekrutować online?

Wiemy, że większość rozmów offline została odwołana. Ale nadal możesz odbywać rozmowy rekrutacyjne online lub telefonicznie. W tym procesie krytycznie ważne jest zadbanie o doświadczenia (candidate experience) kandydatów i płynność procesu.

Jak to zrobić: wykorzystaj narzędzia online, aby zadbać o sprawny proces rekrutacji, a rozmowy z kandydatami przeprowadź online lub telefonicznie.

Jakie narzędzia wykorzystać:

  • dobre ogłoszenie, prosta strona lub chatbot (pamiętaj, że na tym etapie musisz przekazać, co niezbędne, ale też zachęcić kandydata)
  • dobrze przygotowany formularz aplikacyjny – to podstawa pierwszej selekcji kandydatów – daje możliwość pokazania zarówno kim jesteś jako pracodawca, ale też precyzyjnego określenia oferty – im precyzyjniej, tym profil kandydata, który zaaplikuje będzie w odpowiednim profilu
  • zoptymalizowany ATS (system do obsługi aplikacji) – prosty w uzupełnianiu i czytelny dla wszystkich rekruterów
  • wszelkie narzędzia do wideorozmów – od darmowych Google Hangouts, Skype po płatne MS Teams czy inne narzędzia korporacyjne

Wyzwania jakie możesz napotkać/o co zadbać:

  • przygotowanie dobrego formularza selekcyjnego
  • zachęcające, ale precyzyjne ogłoszenie
  • przygotowanie schematu rozmowy online, zwłaszcza jeśli rekrutuje kilka osób
  • zadbanie o skrupulatność w ATS/CRM
  • zadbanie o komfort uczestnika, odpowiedni wstęp, oswojenie z nową sytuacją, zwłaszcza jeśli to format video
  • zgranie z kalendarzem… no i dobry dostęp do Internetu 😉

Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanego wsparcia w technikach typu AC, zapytaj nas.

W przypadku kampanii tylko w kanale digital bardzo duże znaczenie ma dobrze zaprojektowany format reklamowy, ale również dobre ogłoszenie oraz precyzyjny (nie za długi i różnicujący przy pomocy pytań kandydata) formularz to podstawa sukcesu.

Dobre przykłady:

Sephora ogłoszenie: [https://www.pracuj.pl/praca/kierownik-perfumerii-warszawa%2Coferta%2C7427609]

Sephora LP: [https://sephora-kariera.pl] czy mBank [https://mbank.pracujebolubie.pl]

HR w czasie koronawirusa tym bardziej może wykorzystać sytuację do komunikacji z kandydatami online.

 

  1. Jak wdrożyć pracownika do firmy online? 

Wiemy, że firmy zatrudniły pracowników, wiemy, że niektórzy czekają na swój pierwszy dzień…i w niektórych przypadkach musza poczekać do odwołania, bo nie ma jak ich wprowadzić do zadań. Spokojnie, ten temat też da się przejść, może nie od razu w super wersji, ale na pewno z sukcesem potrzebnym do rozpoczęcia pracy.

Jak to zrobić: wykorzystaj kanały online i dostępne narzędzia e-learningu do onboardingu.

Jakie narzędzia wykorzystać: webinary, videocalle, a najlepiej proste zahasłowane miejsce online z obsadzoną podstawową wiedzą, potrzebną do wdrożenia. Dla bardziej zaawansowanych – proste szkolenia online z interakcją (wirtualne wycieczki, testy wiedzy o firmie, gry) załatwią sprawę niż niejeden onboarding na żywo.

Wyzwania jakie możesz napotkać/o co zadbać:

  • pokazanie miejsca pracy, kultury, ludzi bez wychodzenia z domu
  • obsadzenie onboardingu na łatwo dostępnej, zewnętrznej, ale bezpiecznej platformie
  • dostępność onboardingu w wersji mobile

Dla jednego z naszych Klientów doskonale sprawdziła się prosta strona z obsadzonymi materiałami dla kandydatów w preonboardingu: https://onboarding.pepperto.com

HR w czasie koronawirusa nadal ma za zadanie przeprowadzić onboarding pracowników. To naprawdę proste.

Co dalej? Jak już macie pracownika u siebie, ważne, aby dobrze obsadzić go w zespole i wprowadzić do zadań. Komunikacja wewnętrzna, szkolenia, integracja i dbanie o zaangażowanie w świecie digital też może się odbywać. Ale o tym w następnym materiale.

Jako Agencja uruchomiliśmy specjalny sztab kryzysowy do wsparcia Klientów w aktualnych, nowych wyzwaniach i potrzebach:

  1. Jeśli nie wiesz co zrobić: codziennie od poniedziałku w godzinach 12:00 – 14:00 nasi konsultanci są dostępni dla Was za free przez godzinę na czacie firmowym FB lub pod telefonem: 690 487 406
  2. Jeśli wiesz, co chcesz zrobić, ale nie wiesz jak: zarezerwuj godzinę konsultacji u nas, tel: 690 487 406
  3. Powołaliśmy specjalną grupę wsparcia, aby móc wymieniać się wyzwaniami i sposobami na ich poradzenie sobie. Dołącz tu: https://www.facebook.com/groups/2770925899609244/
  4. Mamy potężną sieć partnerów, dostawców i konsultantów, którzy wesprą w poszukaniu najbardziej odpowiedniego i skutecznego rozwiązania. Napisz, znajdziemy to czego potrzebujesz.

#RazemŁatwiej

1 komentarz
  1. Reply
    Dawid 26 marca 2020 at 11:32

    Pomocne mogą się także okazać kompleksowe rozwiązania online, które pozwalają ocenić zdolności analityczne kandydata, jego osobowość poprzez zastosowanie wystandaryzowanych testów.

    Przykładem może być firma Cubiks, z którą współpracowała w ostatnim czasie moja firma. Pomijając stosunkowo wysoką cenę poszczególnych testów, być może dla niektórych okaże się to pomocne w sytuacji, z jaką się mierzymy…

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0