Jak rekrutować, by przyciągnąć najlepszych?

Pracodawca, któremu zależy na najlepszych pracownikach to taki, który… sam sobie zadaje pytanie „Co robię, by ludzie chcieli u mnie pracować?”. Poszukując specjalistów na coraz mniejszym rynku warto zacząć od profesjonalnego ogłoszenia. Jak je napisać? Wystarczy pomyśleć, na co każdy lub prawie każdy z nas zwróciłby uwagę szukając nowej pracy. Odpowiedź jest prosta: na rzeczy podstawowe i oczywiste!

Lekcja pierwsza: Daj się poznać

Niezależnie od tego, czy chodzi o małe przedsiębiorstwo, czy o wielką firmę, umieszczając ogłoszenie o pracy w sieci warto posłużyć się swoim znakiem rozpoznawczym. Czyli logo. Skoro służy ono do komunikacji z odbiorcami, równie dobrze sprawdzi się w komunikacji z potencjalnymi pracownikami. To właśnie logo wyróżni ogłoszenie spośród wielu innych, sprawi, że oferta rzuci się w oczy i zostanie zapamiętana. Umieszczenie go obok komunikatu to pierwszy krok do budowania świadomości marki i przepustka do grona profesjonalnych ogłoszeniodawców.

Lekcja druga: Pamiętaj o rzeczach istotnych

Praca powinna przynosić satysfakcję, odbywać się w sprzyjającej atmosferze i być ciekawa… To wszystko prawda, ale każdy, kto jej szuka chce przede wszystkim wiedzieć, co, na jakich warunkach i za ile będzie robił. Jak pokazują badania, informacji o wysokości zarobków, miejscu zatrudnienia, rodzaju umowy i wysokości zarobków oczekuje w ogłoszeniu aż 96% osób poszukujących pracy za pośrednictwem serwisu OLX Praca.

Wielu pracodawców w ogłoszeniach wciąż pomija informację o wysokości zarobków. Tymczasem warto zastanowić się, o ile zwiększa ona skuteczność procesu rekrutacji. Czy odpowiedzieliśmy na ogłoszenie o pracę, w którym nie ma tak podstawowej informacji jak wysokość pensji? Jak pokazują dane OLX Praca, podanie widełek płacowych w treści ogłoszenia zwiększa liczbę odpowiedzi aż o… 48%. Co więcej, zbyt niskie zarobki są powodem do zmiany pracy dla aż 26% użytkowników serwisu, warto więc dotrzeć do nich za pomocą prostego i ważnego komunikatu.

Lekcja trzecia: Na deser benefity

Pojęcie „warunków zatrudnienia” jest coraz pojemniejsze i w jego ramach mieszczą się już nie tylko zakres obowiązków, rodzaj umowy i wysokość zarobków, choć te czynniki nadal najbardziej ważą na wyborze dokonywanym przez pracownika.

Coraz częściej jednak potencjalni kandydaci zwracają uwagę także na rodzaj świadczeń i możliwość rozwoju zawodowego. Kurczący się rynek pracy przeważa szalę na korzyść pracownika. Coraz częściej szuka on w ogłoszeniu informacji o świadczeniach socjalnych, które wpływają na jego decyzję o aplikacji na dane stanowisko. Jak pokazują nasze badania, istotne jest to już dla blisko 10% poszukujących.

W dążeniu do wyznaczonych celów i do zwiększania swojej efektywności wielu z nich postawi też na kształcenie i podnoszenie zawodowych kwalifikacji. W procesie rekrutacji warto więc poinformować pracowników o możliwościach rozwoju zawodowego.

 


Źródło: OLX Praca

 

1 komentarz
  1. Reply
    Justyna 27 sierpnia 2018 at 14:53

    Moim zdaniem kluczem do udanej rekrutacji jest narzędzie, które używamy podczas całego procesu. Od wielu lat, w firmie, w której pracuję, jest odpowiedzialna za rekrutację. Jest to niezwykle ważny proces, ponieważ w przyszłości może zaważyć o efektywności całego przedsiębiorstwa. Dla mnie niezawodnym narzędziem jest system CRM Kamflex. To intuicyjne oprogramowanie jest idealnym miejscem do przechowywania bazy danych. Dodatkowo mamy stały dostęp do informacji na każdym urządzeniu mobilnym. Pozdrawiam 🙂

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled