Subiektywny przegląd 9 narzędzi, które ułatwią pracę każdego HR-owca

Jedną z najpiękniejszych rzeczy ery digital jest mnogość darmowych narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę. O ile zespołu marketingu, IT czy social media w sposób naturalny bardzo szybko je implementują, pracownicy działów HR w ich testowaniu są dużo bardziej zachowawcze. Zupełnie niesłusznie! Zapraszam na subiektywny przegląd 9 narzędzi, które warto dodać do swojej listy ulubionych. Naprawdę sprawią, że Państwa praca będzie szła dużo szybciej.

Zbieranie inspiracji

Ileż to razy nie przeczytałam ciekawego tekstu, bo… nie pamiętałam, gdzie go zobaczyłam. Moje udręki skończyły się z chwilą instalacji aplikacji Pocket. To dostępne w wersji mobilnej i desktopowej narzędzie, które pozwala zapisywać dowolne linki i wracać do nich później. Zachowane linki można dowolnie tagować, dodawać do ulubionych, a w razie konieczności archiwizować lub usuwać. Taka zewnętrzna pamięć bardzo ułatwia życie.


Innym ciekawym narzędziem jest BuzzSumo, które pozwala monitorować popularność treści w sieci. Content wyszukujesz po słowach kluczowych, adresach witryn, a dodatkowo pokazuje jego popularność. Dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, co generuje teraz buzz.

Jednym z moich podstawowych narzędzi, które dostarczają mi bieżących informacji rynkowych jest Google Alert. Prostota i design by Google. Doskonale sprawdza się jako codzienne narzędzie do monitorowania interesujących nas tematów. Narzędzie pozwala wybrać dowolną ilość słów kluczowych oraz ustalić częstotliwość przychodzenia powiadomień.

Zarządzanie pracą

By lepiej zarządzać moimi mailami korzystam z Boomeranga. To wtyczka do przeglądarki Chrome, która pozwala na późniejsze, zdalne wysyłanie wiadomości w poczcie Gmail. Narzędzie posiada też funkcję przypominania się z wiadomościami odbiorcom, którzy nie wrócili do nas z odpowiedzią.

Trello – na jego punkcie oszalał cały świat. To bardzo uniwersalne narzędzie, które sprawdzi się zarówno przy planowaniu i zarządzaniu pracą grupową, jak samodzielną. Ja z powodzeniem stosuję je jako wirtualny notatnik, w którym zbieram tematy do opisania na blogu oraz bieżące zadania. Co ważne dzięki aplikacji mobilnej mam do niego dostęp zarówno z poziomu laptopa jak i smartfona.

Media społecznościowe to dziś stały element pracy HR-owców. Aby lepiej zarządzać i monitorować employer brandingowe kanały social media warto wykorzystać HootSuite. Narzędzie pozwala m.in. planować publikację postów na Facebooku, Linkedinie czy Instagramie o dowolnej porze. Podobną funkcjonalność oferuje również Buffer.

Kreatywne rozwiązania

Wszystkim, którzy mają w sobie potrzeba sprawdzenia się jako grafik lub po prostu muszą od czasu do czasu przygotować prostą grafikę polecam też Canvę. Jest to niezwykle kompleksowy program graficzny online, który pozwala na samodzielne zaprojektowanie dosłownie wszystkiego: grafik do mediów społecznościowych (dopasowanych wymiarami do preferencji serwisów), plakatów, infografik, prezentacji, tapet na pulpit, ulotek, bannerów czy zaproszeń. Dla każdego rodzaju grafik program ma gotowe propozycje darmowych wzorów, ale każdy projekt można stworzyć od zera, dopierając własne kolory, kształty i czcionki (w większości z nich działają polskie znaki, choć trzeba na to uważać). Canva ma swoją bazę bezpłatnych i płatnych zdjęć, grafik czy ikon, ale można wgrać na nią nasze własne pliki graficzne. Gotowy projekt można zapisać w 3 formatach (jpg. png. pdf) i wykorzystywać do woli.

Prezi – to narzędzie, z które powinni skorzystać wszyscy znudzeni klasycznymi prezentacjami w Power Poincie. To zupełnie nowe spojrzenie na prezentację, która nie opiera się na slajdach, ale ogromnej interaktywnej mapie, po której prowadzi się odbiorców. Warto o niej pamiętać, że jeśli prezentacja ma wywołać efekt WOW.

A czy Państwo macie swoje ulubione aplikacje, które ułatwiają Wam codzienną pracę?


Autor: Maja Gojtowska – wierzy, że firmy powinny traktować swoich pracowników przynajmniej tak dobrze, jak klientów. Ekspert w zakresie PR i komunikacji wewnętrznej z 8-letnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych organizacjach i agencjach public relations. Specjalizuje się w employer brandingu i komunikacji w obszarze rekrutacji i HR. O skutecznym budowaniu wizerunku pisze na stronie www.gojtowska.com.

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0