Trzy cenne sekundy życia to mało? Nie dla kandydata!

Co wspólnego ma RWD i Page Speed z employer brandingiem? Jeśli w pierwszym odruchu stwierdzasz, że nic, to tym bardziej zajrzyj do środka. Zdradzamy w kilku krokach jak w znaczący sposób możesz podnieść liczbę aplikacji. To już brzmi nieco bardziej znajomo, prawda?

O co chodzi?

Wyobraź sobie, że jesteś dokładnie tym kandydatem którego szukasz. Zainteresowany ofertą, wchodzisz na stronę kariery i … czekasz na załadowanie się strony z super ofertą dla Ciebie. Jeśli jednak po 3 sekundach nic się nie dzieje to tracisz cierpliwość i zamykasz stronę. Jeśli twierdzisz, że to przesadna wrażliwość, to być może przekona Cię fakt, że tak właśnie robi… 40% użytkowników stron! Jak zatem sprawdzić oraz zoptymalizować własną stronę kariery, aby nie stracić tego jakże cennego ruchu. Przygotowaliśmy kilka wskazówek jak temu i innym zjawiskom porzucania strony przez kandydatów zapobiec.

Tak dla RWD

Z najnowszych badań sewrisu HTTPArchive (http://httparchive.org/trends.php) wynika, że w przeciągu ostatniego roku waga strony internetowej zdecydowanie wzrasta. Nie powinno nas to dziwić, wiąże się to oczywiście z trendem responsywnego projektowania stron, tak aby prezentowały się one dobrze na każdym urządzeniu mobilnym (smartfony, tablety) jak i na zwykłych desktopach. Waga RWD (responsive web design) w projektowaniu stron kariery rośnie równie szybko, co potwierdzają prowadzone przez nas kampanie rekrutacyjne na serwisach społecznościowych, gdzie ruch mobilny może stanowić nawet do 70% odwiedzin strony!

Co więc to oznacza, że strona jest responsywna?

Strona wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych (komputer, tablet, telefon), układ strony dostosowuje się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, strona na różnych urządzeniach może prezentować się inaczej, zachowując tę samą treść.

Przykłady stron responsywnych które w ostatnim czasie wyszły spod naszej igły:

employer_branding_institute_northfish-1024x656

employer_branding_institute_mbank_bankowe_talenty-1024x656

employer_branding_institute_NN-1024x656

Nie dla FLASH

Równie oczywistym wydaje się spadek technologii Flash (czyli zawansowane animacje komputerowe na zasadzie klatek kluczowych). 50% w ciągu roku to naprawdę zaskakujący wynik, a biorąc pod uwagę brak wsparcia tej technologii w pozycjonowaniu stron, to zapewne nie koniec. Zamiast więc produkować kreacje flash, zainwestuj w rozwiązania oparte na języku html5/css3 – który zezwala w nowej wersji na animowanie za pomocą języka CSS. Jeśli więc nadal projektujesz kreacje we flash, jak najszybciej przestaw się na bardziej przyjazne technologie.

Po trzecie CZAS

Pamiętając o tym, że kandydat nie będzie czekał, dłużej niż 3 sekundy warto zainwestować w szybkość ładowania się strony. Po pierwsze sprawdź ile czasu ładuje się Twoja strona kariery. W internecie znajdziesz szereg narzędzi które Ci w tym pomogą, my polecamy te przyjazne:

1. Google Page Speed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/). Wystarczy podać adres swojej witryny i kliknąć „Analyze”… skanowanie potrwa nie dłużej niż minutę, Google przedstawi listę błędów, oraz wskazówki jak im zaradzić:

employer_branding_instititute_ninja-1024x656

2. Gtmetrix (https://gtmetrix.com/) zasada działania bardzo podobna jak w przypadku narzędzia Google , dla tych, którzy nie lubią Googla (tak, tak, są tacy ;P)

employer_branding_institute_blog-1024x656

3. Pingdom Website Speed Test (https://tools.pingdom.com) narzędzie pingdom, oprócz pokazania nam szybkości ładowania się strony, prezentuje jak nasza strona ma się do innych witryn internetowych.

employer_branding_institute_narzędzia-1024x656

Ok, sprawdziłeś i co teraz? Jeśli mieścisz się w przyzwoitym czasie, gratulacje, jesteś na dobrej drodze by pokochali Cię zarówno desktopowcy (korzystają z urządzeń stacjonarnych) jak i mobilni (użytkownicy smartfonów i tabletów). Jeśli grubo przekraczasz oczekiwane czasy ładowania się strony lub w ogóle nie da się na niej nic odczytać na smartfonie… czas na zmiany! W pierwszej kolejności zapukaj do swojego zespołu IT, przenalizujcie raporty i wypracujcie strategię optymalizacji strony kariery.

Pamiętajcie! Warto zadbać o szybkość wczytywania się naszych stron – może to wpłynąć nie tylko na wyższe pozycje w Google, ale sprawi, że więcej kandydatów na niej zostanie (obniżając wskaźnik bounce rate), a korzystanie z witryny stanie się przyjemniejsze (lepszy wskaźnik user experience) i skuteczniejsze (lepszy wskaźnik konwersji). Ale o wspomnianych wskaźnikach następnym razem…

Autor: Bartosz Karpiński, IT Ninja w Employer Branding Institute

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.





Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled