Udało nam się zamienić kilka słów z Łukaszem Trzeszczkowskim, który od ponad 7 lat zajmuje się budowaniem wizerunku pracodawcy. Pracował również w obszarze komunikacji wewnętrznej i budowania zaangażowania pracowników, a jesienią będziemy mogli zobaczyć go w roli wykładowcy na studiach EB. Poniżej, krótki wywiad – serdecznie zapraszamy!
Czego uczą studia EB? Jakie umiejętności podczas studiów można zdobyć?
Najogólniej rzecz ujmując, studia uczą podstaw badawczych i marketingowych, tworzenia strategii wizerunkowej oraz jej efektywnego wdrożenia. Wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Pokazują kulisy i tzw. „duży obrazek” podejmowanych działań i aktywności. Pomagają łączyć fakty i wskazują, za jakie sznurki należy pociągać, aby wszystko zagrało i przyniosło zamierzony efekt. Uczą praktyki, dlatego do praktyków są także adresowane.
Z góry zaznaczę, że nie sprzedajemy uniwersalnej metody na wizerunkowy sukces w rok ani odpowiedzi, jak skutecznie rekrutować informatyków do firmy, która niewiele ma im do zaoferowania. Mówimy za to dużo o tym, jak właściwie dobrać strategię do konkretnych celów, grup docelowych i sytuacji wyjściowej organizacji. Jak efektywnie ją wdrożyć, mierzyć i jakich błędów unikać. W budowaniu wizerunku pracodawcy diabeł tkwi bowiem w szczegółach.
Jak wyglądają zajęcia podczas studiów?
Podczas zajęć dotyczących narzędzi budowania wizerunku, które prowadzimy z Ewą Mazurczyk – Jankowską, skupiamy się na praktycznych przykładach i biznesowym kontekście wykorzystania poszczególnych narzędzi. Mówimy dużo i szczegółowo o różnych narzędziach on-line i off-line, skupiając się jednak na realiach polskiego rynku pracy i EB. Nie są to zajęcia stricte inspiracyjne, a bardziej wdrożeniowe i egzekucyjne. Dzielimy się doświadczeniem z wielu firm i projektów, dyskutujemy, pracujemy w grupach, odpowiadamy na pytania. Zderzamy różne opinie i punkty widzenia – słuchaczy oraz samych prowadzących. Stanowimy wybuchowy duet dwóch generacji, o innych temperamentach i doświadczeniach. To także wnosi sporo kolorytu i sprawia, że zajęcia są wysoko oceniane.
Dlaczego warto zapisać się na menedżerskie studia Employer Branding i komu te studia są dedykowane?
Na studia zapraszam przede wszystkim osoby, które mają lub planują mieć praktyczną styczność z obszarem EB, mają w swoich organizacjach potrzeby rekrutacyjne, wizerunkowy potencjał i… realny wpływ na wpływ na strategią budowania wizerunku. Albo chcą się przygotować do pracy w takich organizacjach.
Istotną wartością studiów jest też możliwa do opracowania w ich trakcie kompletna strategia wizerunkowa. W formie pracy dyplomowej, pod okiem doświadczonych promotorów. Osobiście zachęcam więc do podejmowania studiów z takim właśnie nastawieniem. W tym układzie zwycięstwo jest bowiem potrójne – nowa wiedza i umiejętności studenta, nowe znajomości i kontakty oraz konkretna wartość dodana i potencjalny zwrot inwestycji dla pracodawcy.
Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak zostać menedżerem marki pracodawcy zachęcamy do wejścia na stronę: www.studiaeb.pl, poprzez którą trwają zapisy na II edycję menedżerskich studiów EB.