Celem każdej firmy jest osiągnięcie pewnej przewagi nad konkurencją. U podstaw takiego sukcesu leży odpowiednio wykwalifikowana kadra pracownicza, która w najwłaściwszy dla danej firmy sposób będzie zmierzać do realizacji założonych celów.
Aby to osiągnąć istotne jest by w odpowiedni sposób zarządzać pracownikami oraz ich kompetencjami. W tym celu należy poznać posiadane przez danego pracownika umiejętności, dopasować je do kluczowych kompetencji firmy i w razie pojawienia się luk zaproponować najodpowiedniejsze szkolenie, które będzie odpowiadało wszelkim oczekiwaniom danego stanowiska. Te wszystkie czynności, a także wiele innych prowadzących do efektywniejszej i bardziej wydajnej pracy wykona całkowicie bezpłatne narzędzie stworzone dla małych i średnich firm PARP HR eSkills Manager, którego zadaniem jest usprawnienie zarządzania kompetencjami informatycznymi pracowników wszystkich firm należących do sektora MŚP nie tylko z branży informatycznej.
Narzędzie to jest odpowiedzią na realne zapotrzebowanie firm, które dopiero wchodzą na ogromny rynek konkurencyjny, a także dla tych, które już na niego weszły i chcą usprawnić swoją pracę, by przynosiła jeszcze większe zyski. Odpowiednie zarządzanie kadrami, tj. staranny dobór, właściwe rozlokowanie i motywowanie, powoduje u pracowników większe zaangażowanie oraz rozwój kreatywności a w efekcie prowadzi do wyższej efektywności danego przedsiębiorstwa.
Proponowane przez firmę CompSecur innowacyjne narzędzie PARP HR eSkills Manager zajęło pierwsze miejsce spośród 147 konkurencyjnych propozycji w organizowanym przez PARP ogólnokrajowym konkursie “Rozwiązania jutra w HR”. Jego działanie opiera się na inteligentnym systemie działającym w modelu chmury, który – poprzez analizę wprowadzonych danych – automatycznie identyfikuje posiadane przez danego pracownika luki kompetencyjne oraz sugeruje odpowiednią dla obejmowanego stanowiska ścieżkę szkoleniową w celu efektywnego uzupełnienia odnalezionych luk.
Kompetencje pracowników służące przedsiębiorstwu do osiągania założonych celów określane są jako kluczowe dla danej firmy. Kluczowe kompetencje posiada również firma – zalicza się do nich zarówno umiejętności jak i zastosowaną technologię. Zarządzanie kompetencjami polega na umiejętnym dopasowaniu i ewentualnym rozwoju kompetencji pracownika tak, by odpowiadały wymaganiom danego stanowiska. Każda firma posiada indywidualne kompetencje, które powinny wyróżniać ją spośród innych o podobnym profilu. Jednocześnie każdy pracownik powinien posiadać te szczególne cechy potrzebne do tego by wyróżnić się spośród pracowników obejmujących podobne stanowisko w konkurencyjnych firmach. Odpowiedni dobór szkoleń i rozwój kompetencji idealnie dopasowuje pracownika do zidentyfikowanych potrzeb i wizji firmy. W ten sposób firma staje się bardziej widoczna na rynku a w związku z tym ma większe szanse na osiągnięcie sukcesu.
W związku z powyższym zachęcamy do zapoznania się z narzędziem eSkills Manager (www.eskills.pl) i wypróbowania jego możliwości.
Źródło: ICS CompLearn