Ze świata HR – 1 przegląd mediów zagranicznych

ze_swiata_hr_baner-03
 
W tym tygodniu ruszamy z nowym cyklem, w którym będziemy prezentować najnowsze informacje z branży HR napływające do nas z mediów zagranicznych. Poniżej znajdziecie zestawienie 5 ciekawostek, które chcemy zaprezentować specjalnie dla Was. Zapraszamy i zachęcamy do komentowania!
 
1. 7 błędów w rekrutacji przez Twittera
 
Czy rekrutacja za pośrednictwem Twittera jest Wam znana? Jakie ryzyko niesie za sobą ta forma docierania do kandydata? Okazuje się, że w zaskakująco łatwy sposób można popełnić błędy, które utrudniają pozyskanie nowego pracownika. Niemniej jednak, to jeszcze nie oznacza, że nie można sobie z nimi poradzić. Zatem, czego nie robić? Komu odpowiadać, a komu nie? Sprawdźcie w artykule 7 Common Errors To Stop Now When Using Twitter for Hiring i przekonajcie się, w jaki sposób komunikować swoją ofertę.
 
2. 10 pytań, które każdy pracodawca powinien zadać swojemu pracownikowi
 
Na portalu Ragan Communications, Inc. pojawił się artykuł poświęcony zaangażowaniu pracowników, które można zmierzyć przy użyciu tylko dziesięciu pytań. Proste, bezpośrednie i precyzyjne – a odpowiedzi? Dostarczają kluczowych informacji o indywidualnej opinii na temat realiów pracy oraz oczekiwań związanych z wykonywaną pracą. Niezbędna okazuje się być dokładna i wnikliwa analiza odpowiedzi, która jest w stanie ukazać pełniejszy obraz niż na przykład wielowymiarowe kwestionariusze zadowolenia z pracy.
 
3. How to Wow, cz.1 – 2 podstawowe błędy podczas rozmowy i zasada STAR
 
Jak skutecznie zainteresować sobą rekrutera? Kristin Sherry, coach kariery i autorka wpisów na portalu LinkedIn podpowiada w swoim artykule, czego unikać podczas rozmowy rekrutacyjnej – jakie są dwa podstawowe błędy popełniane przez kandydata i dlaczego zasada STAR przydaje się w radzeniu sobie z pytaniami rekrutacyjnymi? Odpowiedzi kandydatów często są zbyt ogólnikowe lub zawierają zbyt wiele szczegółów, zbędnych informacji. Tym samym, nie są skupione wokół rezultatu. Efekt? W głowie rekrutera zapali się lampka – Nuda!
 
4. How to Wow, cz.2 – Konkurencja? Mnie to nie dotyczy
 
Jak najlepiej zaprezentować swoje atuty w pracy? Co powiedzieć, żeby zaintrygować? W drugiej części artykułu, Kristin Sherry wyznacza siedem sposobów – strategii, dzięki którym kandydat zrobi wrażenie na rekruterze. Niewątpliwie, zwracają oni uwagę na to, jaką unikalną wartość posiada potencjalny pracownik. Czy spotkaliście się już z którąkolwiek z nich? A może zetknęliście się z jeszcze innymi pomysłami na wyróżnienie się podczas rozmowy rekrutacyjnej? Zapraszamy do lektury.
 
5. Czego pragną Millenialsi?
 
Kim oni są? To młodzi dorośli z pokolenia Y, którzy poszukują na rynku pracy zupełnie innych wartości od tych, którymi kierowali się ich rodzice. Współczesna samodzielność wyznaczana jest w równie dużym stopniu poprzez niezależność finansową, co przez szeroko pojętą jakość życia. Marki prześcigają się w pomysłach na zapewnienie swoim konsumentom poczucia kontroli i szczęścia. W tym kierunku podążają również pracodawcy koncentrując się na koncepcji work-life balance. Te i inne cechy opisane zostały w zestawieniu dla Marketing Week.
 
 
Autorka: Monika Sołtysiak
 
 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0