Know HowKomunikacjaPressroomStrategia

7 grzechów głównych komunikacji wewnętrznej

keyboard-498396_1280_Problemy z komunikacją wewnętrzną? Zastanawialiście się co jest powodem…? Poznajcie 7 grzechów głównych komunikacji wewnętrznej.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. Jakoś to będzie
Skutecznej komunikacji wewnętrznej nie zbudujesz w ciągu kilku dni. Jeśli nie będzie wysokiej jakości, nie odniesiesz sukcesu. Mówiąc wprost: pracownicy szybko odkryją ściemę, a niepoważne traktowanie obróci się przeciwko firmie
 
II. Dodatek do wszystkiego
Potraktuj działania skierowane do pracowników jako obowiązkowy zakres pracy działu marketingu i HR. Połączone siły tych teamów wsparte liderami opinii zaowocują rozwojem firmy. Komunikacja wewnętrzna nie może być „dodatkiem”, na który zapewne będzie coraz mniej czasu
 
III. Tylko dla wybranych
Efektywność to dotarcie do każdego pracownika i optymalnie odpowiedzenie na jego potrzeby. Inaczej pracujemy komunikacyjnie z pracownikami liniowymi, inaczej z działami o podobnych kompetencjach, jeszcze inaczej (o czym często zapominamy) z samymi menedżerami. Ich motywacja często będzie kluczem do zmotywowania ich zespołów

 
IV. Słuchać z zamkniętymi uszami

„A niech piszą i się skarżą. I tak nie mamy pieniędzy i czasu na wprowadzanie takich bzdur”. Jeśli nie chcesz zmienić klimatu w firmie, a działania z zakresu komunikacji wewnętrznej mają stwarzać pozory – lepiej się za nie zabieraj. Szkoda czasu pracowników i negatywnych emocji, które potem zdecydowanie zaszkodzą
 
V. Nie stać mnie

Kto chce, szuka sposobu; kto nie chce, szuka powodu – mówi jedno z azjatyckich przysłów. Działania skierowane do pracowników nie muszą stanowić ogromnego kosztu w budżecie firmy. Zastanów się, jak zoptymalizować te procesy, aby nawet zaoszczędzić. Na pewno się da…
 
VI. Mnie to nie dotyczy

Każdy menedżer myśli najczęściej, że on nie potrzebuje działań komunikacyjnych z pracownikami. Świetnie zna ich potrzeby, doskonale zna oczekiwania, wie, jak właściwie ich wynagradzać. Ale tak szczerze? Sam jesteś zmotywowany i kochasz swoją pracę? Nic byś w niej nie zmienił?
 
VII. ………………………………………………..

Tu dopisz to, czego Tobie najbardziej brakuje w komunikacji wewnętrznej Twojej firmy. A teraz konstruktywnie zastanów się, jak to zmienić.
 
 
Autor: Adam Piwek, Head of Public Relations w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group. Trener i wykładowca akademicki z zakresu nowoczesnej komunikacji marketingowej.
 
 .

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0