Employer BrandingKnow HowKomunikacjaPressroomStrategiaWywiad

Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej (wywiad)

Katarzyna Ramirez Cyzio_220Zapraszamy na wywiad z Katarzyną Ramirez-Cyzio, która opowie o tym dlaczego zaczęła zajmować się Employer Brandingiem oraz o tym jakie trendy i zmiany będą dominować w najbliższych latach w EB.

Dlaczego zaczęła się Pani zajmować Employer Brandingiem?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Była to naturalna potrzeba roli, w której pracowałam – HR Dyrektora. Budowanie wizerunku pracodawcy było naturalny sposobem zainteresowania najlepszych Kandydatów pracą w naszej organizacji. Branża finansowa (a w takiej głównie pracowałam) potrzebuje pracowników o najwyższych kwalifikacjach i najwyższym poziomie etyki, dlatego ważne jest aby trafiali tutaj najlepsi z najlepszych.

Jak wyglądały Pani pierwsze doświadczenia w Employer Brandingu?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Mam już spory staż pracy, więc pierwsze działania w tym obszarze były bardzo proste: udział w targach pracy, warsztaty na wyższych uczelniach. Ważny dla nas był również Employer Branding wewnętrzny poprzez budowanie kultury organizacji przyjaznej dla pracowników. Stąd też coroczne badanie klimatu organizacji.

Czym zajmuje się Pani obecnie?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Aktualnie pracuję w trzech rolach: doradcy biznesu na poziomie strategicznym, executive coacha oraz wykładowcy akademickiego.

Które zagadnienia z Employer Brandingu są dla Pana/i najbardziej interesujące?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Pracuję w podejściu systemowym, więc uważam, że wszystkie elementy są ważne, jednak za najbardziej interesujące uważam budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej we współodpowiedzialności z pracownikami.

Jakie trendy i zmiany w Employer Brandingu będą, Pani zdaniem, dominować w najbliższych latach?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Myślę, że coraz częściej sami pracownicy będą się angażować w budowanie wizerunku pracodawcy. Będzie to wynikiem coraz częstszych prac projektowych w organizacjach. Pracownicy chcąc realizować ciekawe projekty będą sami zabiegać o ciekawych ludzi z rynku – projektować akcje, które takich „przyciągną” do ich pracodawcy. To powoli się dzieje – są już takie firmy w Polsce, głównie jednak dziś to przede wszystkim branża IT.

Co słuchacze studiów Employer Branding wyniosą z zajęć prowadzonych przez Panią?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Przede wszystkim praktyczną wiedzę. Będziemy pracować na konkretnych case studies, sprawdzać, próbować „na sobie”. Mam nadzieję, że wyjdą także z pozytywnym nastawieniem, aby ćwiczyć również w realnych warunkach.

Jakie umiejętności są, według Pani, szczególnie ważne dla specjalisty Employer Branding?

Katarzyna Ramirez-Cyzio: Myślę, że mniej umiejętności, co bardziej postawa osoby, która zajmuje się tym tematem. Specjalista z tej dziedziny potrzebuje sporo empatii, wyobraźni, kreatywności i… wiedzy z pogranicza zarządzania i marketingu. Umiejętności… komunikacja, komunikacja i… jeszcze raz komunikacja… Wieloaspektowo, wielowymiarowo, szeroko.

Katarzyna Ramirez-Cyzio wykładowca na menedżerskich studiach podyplomowych Employer Branding www.studiaeb.pl

elementy-02

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0