Employer BrandingKnow HowKomunikacjaPressroomStrategia

Kluczowe jest nauczenie się myślenia strategicznego (wywiad)

biznesZapraszamy na wywiad z Julią Kołodko, która opowie o swoich początkach w employer brandingu oraz o tym co jest ważne dla specjalisty EB.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dlaczego zaczęła się Pani zajmować strategią i marketingiem?
 
Julia Kołodko: Pięć lat studiów z psychologii nauczyło mnie dużo na temat motywacji i zachowań ludzkich. Wiedziałam, że chcę wykorzystywać tą wiedzę w dalszym rozwoju zawodowym, jednak brakowało mi na studiach praktycznej aplikacji zdobywanej wiedzy. Szukałam takiego miejsca, gdzie widziałabym efekty tego, co robię „na ulicy”. Tak oto zaczęłam pracować w marketingu – najpierw w komunikacji, później w strategii. Obszar ten idealnie łączył moją chęć eksploracji potrzeb i motywacji ludzi ze strategicznym podejściem do biznesu, czyli układaniem elementów marketingowej układanki w marki, produkty i usługi tak, aby odpowiadać na potrzeby.
 
Jak wyglądały Pani pierwsze doświadczenia w marketingu?
 
Julia Kołodko: Pracowałam cztery lata w dziale marketingu Heyah, gdzie zajmowałam się komunikacją ATL i BTL oraz strategią lifestyle’ową (sponsoringową) marki. Następne cztery lata spędziłam w Polkomtelu, budując młodzieżową markę telefonów na kartę 36.6 (i jej sławnego bohatera TurboDymoMana) i zarządzając całym portfolio marek pre-paid. Dzięki tym doświadczeniom, miałam możliwość śledzenia zmian w potrzebach i zachowaniach naszych klientów przez prawie dekadę, a co za tym szło, systematycznego dostosowywania ofert naszych marek do potrzeb rynkowych. Po jakimś czasie zaczęły się pojawiać propozycje zaaplikowania mojej wiedzy strategicznej do innych obszarów niż marketing młodzieżowy, i tak oto zaczęła się moja przygoda z Employer Brandingiem.
 
Czym zajmuje się Pani obecnie?
 
Julia Kołodko: Po latach pracy w marketingu zauważyłam duża lukę między deklarowanymi przez konsumentów preferencjami a ich prawdziwymi zachowaniami. Ta przepaść między świadomym a nieświadomym procesem decyzyjnym zainteresowała mnie na tyle, że obecnie pracuję nad doktoratem z ekonomii behawioralnej w Warwick Business School w Anglii. Celem moich badań jest lepsze zrozumienie automatycznych mechanizmów decyzyjnych młodych ludzi i próba wykorzystania ich do poprawy jakości podejmowanych przez nich długoterminowych decyzji.
 
Które zagadnienia z Employer Brandingu są dla Pani najbardziej interesujące?
 
Julia Kołodko: Głęboko wierzę w sens i efektywność holistycznego podejścia do biznesu, co w przypadku Employer Brandingu oznacza budowanie spójnej z celami biznesowymi i marketingowymi strategii marki pracodawcy
 
Jakie trendy i zmiany w Employer Brandingu będą, Pani zdaniem, dominować w najbliższych latach?
 
Julia Kołodko: Mam nadzieję, że coraz częściej będziemy widzieć kompleksowe działania, biorące pod uwagę cele biznesowe i marketingowe firm. Wymaga to spójnej strategii biznesowej firmy oraz współpracy działów HR z innymi departamentami.
 
Co słuchacze studiów Employer Branding wyniosą z prowadzonych przez Panią zajęć?
 
Julia Kołodko: Celem moich zajęć będzie zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami marketingu, w szczególności przedstawienie praktycznych narzędzi, możliwych do wykorzystania w codziennej pracy, ułatwiających budowanie spójnych koncepcji komunikacji marketingowej. Szczególna uwaga zostanie poświęcona celom, jakie mają być osiągnięte poprzez działania Employer Brandingowe. Mam nadzieję, że po zdobyciu takich podstaw, słuchacze będą mogli jeszcze lepiej zaaplikować wiedzę zdobytą na innych zajęciach studiów w swojej pracy.
 
Jakie umiejętności są, według Pani, szczególnie ważne dla specjalisty Employer Branding?
 
Julia Kołodko: Jako strateg i marketer uważam, że kluczowe jest nauczenie się myślenia strategicznego i odpowiedzenie sobie szczerze na pytania dotyczące powodów i celów, dla których firma działa w obszarze Employer Brandingu (jak i każdym innym). Mają takie umiejętności, później można aplikować wiedzę i poznane na studiach narzędzia w wielu obszarach pracy, zwiększając tym samym efektywność pracy nie tylko swojej, ale i całej firmy.
 
 
Julia Kołodko wykładowca na menadżerskich studiach Employer Brandingu www.studiaeb.pl
 
elementy-02
 
 
 
 
 
 
 
 
Image courtesy of ddpavumba FreeDigitalPhotos.net
 
 

1 komentarz
  1. Reply
    Olga 5 września 2014 at 11:26

    Na studiach psychologicznych uczą, że zachowanie ludzi zwykle daleko odbiega od tego co deklarują, nie trzeba do stwierdzenia tego zjawiska lat praktyki. Słaby wywiad, ogólnie mam wrażenie, ze to laurka dla pani Julii, a tytuł nie odzwierciedla na czym w istocie ma polegać myślenie strategiczne. Artykuł bez ikry!

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0