Employer branding 2014r. to już nie tylko targi pracy i kiepskie ulotki projektowane “na czuja” przez zebrany przypadkowo w firmowej kuchni zespół. To przemyślane, cross-mediowe działania, nierzadko przygotowywane i skutecznie realizowane przez wyspecjalizowane agencje.
Nakłady firm na budowanie wizerunku rosną z roku na rok. Większe nakłady pociąga za sobą, poza oczywistą potrzebą biznesową, także i większa świadomość, ale i przykłady skutecznych działań, których coraz więcej na rynku. To pociąga za sobą konieczność strategicznego podejścia do budowania wizerunku pracodawcy.
Jak zarządzać marką pracodawcy?
Sposoby budowania wizerunku pracodawcy mogą być bardzo zróżnicowane i zależą między innymi od potrzeb oraz charakteru danego sektora. Zawsze jednak wymagają równoczesnego zarządzania na trzech płaszczyznach: narzędzi komunikacyjnych używanych przez firmę, elementów oferty skierowanej do kandydatów oraz kreowanych emocji.
Te trzy płaszczyzny są podstawą Employer Brand Love Index, innowacyjnego narzędzia, które pozwala na kompleksowy pomiar działań komunikacji marki pracodawcy. Narzędzie to zostało zaprojektowane w celu wsparcia firm na każdym etapie budowania wizerunku pracodawcy − od jednorazowych działań rekrutacyjnych, aż do planowania długofalowych strategii employer brandingowych – mówi Barbara Zych, CEO Employer Branding Institute.
Marketing wypracował szereg mniej lub bardziej skutecznych narzędzi i metodologii, które pokazują postępy prowadzonych działań, pozwalają porównać się z konkurecją i podejmować trafne decyzje co do dalszych kroków. Employer Brand Love Index to pierwsze kompleksowe narzędzie do benchmarkingowej, wielowymiarowej oceny działań wizerunkowych pracodawców.
Jako efekt każda firma, która weźmie udział w badaniu będzie miała możliwość otrzymania raportu z analizą działań komunikacji marki pracodawcy: narzędzi, emocji i oferty skierowanej do kandydatów oraz porównania się na tych wymiarach z bezpośrednia, wskazaną przez firmę, konkurencją. Raport dostarczy każdemu także informacji na temat tego, jak przekonać swój zarząd do inwestycji w employer branding, dlaczego współpraca między departamentami jest kluczowa, jak stworzyć idealną stronę kariery i wiele innych praktycznych wskazówek.
Więcej o badaniu na stronie www.ebloveindex.com.
Na stronie można zobaczyć również aktualizowane na żywo wyniki krajowe.
Źródło: Employer Branding Institute