Jak przygotować atrakcyjny program lojalnościowy dla pracowników

Pr. lojaln.Rola życia zawodowego rzadko bywa spychana na margines, zupełnie przeciwnie niż odpoczynek i relaks w czasie wolnym. Chcemy dobrze spełniać swoje obowiązki w pracy, mieć świadomość, że nasi przełożeni są zadowoleni, gdy osiągamy coraz lepsze wyniki w pracy. Dlaczego nie odczuwamy potrzeby zadbania o jakość naszego odpoczynku? Jakie są tego skutki?

 

 

 

 

 
Postaramy się zachęcić do zastosowania prostego rozwiązania, które ułatwia zdefiniowanie indywidualnych potrzeb osoby pracującej. Przede wszystkim stanowi jednak ochronę przed stresem, niezadowoleniem oraz rozgoryczeniem, niekorzystnymi uczuciami, które wkradają się w nasze życie, gdy jesteśmy przemęczeni i nie umiemy zaplanować czasu wolnego tak, żeby rzeczywiście odpocząć. Podamy warte naśladowania przykłady i najprostszą receptę na stworzenie dobrego programu lojalnościowego. Efekt to zrównoważone podejście pracowników do codziennych obowiązków i życia prywatnego.

 
Zdajemy sobie sprawę, jak ważny jest relaks i możliwość odstresowania się po pracy, ale nie zawsze o tym pamiętamy. Troskę o zdrowie i wypoczynek często spychamy na ostatnie miejsce na liście naszych aktywności. Marzymy o odpoczynku, lecz gdy przychodzi upragniony weekend czy dzień wolny, nie korzystamy z nich w pełni. Załatwiamy ważne sprawy czy idziemy na zakupy. Wydaje się nam, że odpoczniemy podczas wizyty w galerii lub w centrum handlowym, po czym wracamy zmęczeni i obładowani pakunkami. Nie mamy potem na nic siły, a jedyna rozrywka, na jaką przychodzi nam ochota, to wieczór z programem telewizyjnym.

 
Nie odpoczywamy. Wracamy po kilku dniach wolnych z uczuciem zmęczenia. Taka sytuacja pojawia się dosyć często. Zmęczenie nawarstwia się i powoli zaczyna odbijać się nie tylko na naszym samopoczuciu, ale przede wszystkim na stanie zdrowia.
Czasem niezwykle trudno osiągnąć zadowalający poziom zrelaksowania, bo pomimo prób, po wyjściu z pracy nadal myślimy o obowiązkach czy czekających nas zadaniach. Po opuszczeniu firmy upływa wiele czasu zanim zaczynamy skupiać się na życiu prywatnym i potrzebach naszej rodziny. Zwykle nie udaje się po prostu zamknąć drzwi firmy i zostawić emocji całego dnia, stresu oraz towarzyszących mu odczuć i nie zabierać ich ze sobą do domu. Z czasem tracimy poczucie sensu naszej pracy, jeśli nie czeka nas po niej relaksujący wypoczynek, który w efekcie przynosi pełne oderwanie od obowiązków i codziennej rzeczywistości.

 
Sposób zaplanowania wypoczynku tak, by rzeczywiście był skuteczny, wymaga zastosowania prostej zasady. Punktem wyjścia jest w tym przypadku sposób pracy, bo relaks zdecydowanie powinien różnić się od obowiązków każdego pracownika. Przy zajęciu w ruchu zalecany jest spokojny wypoczynek, natomiast przy siedzącym trybie pracy – aktywność, spacer, sport. To najlepsze rozwiązanie i najszybsza metoda głębokiej regeneracji organizmu.

 
Rozrywka, jaką oferuje program lojalnościowy, powinna zostać zaplanowana tak, by pozwalała na zrelaksowanie wszystkich zmysłów. W procesie tworzenia dobrego rozwiązania najważniejszą rolę odgrywa jednak zapewnienie wszystkim zainteresowanym różnorodnych rozwiązań, które są w stanie w prosty sposób ocenić i dopasować do indywidualnych potrzeb. Zakładane efekty to uśmiech, radość i wciągająca zabawa. Nie wolno zapominać, że single, zarówno kobiety i mężczyźni czy rodziny z jednym dzieckiem lub wielodzietne, oczekują zupełnie innych rozwiązań, a program powinien być gwarancją zadowolenia wszystkich jego uczestników.

 
Przy kreowaniu koncepcji ważny jest wybór najciekawszych i atrakcyjnych finansowo ofert na rynku, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi rynek lokalny oraz najbardziej przyjaźnie nastawionych do klientów instytucji i przedsiębiorstw. Zniżki powinny być odczuwalne, a oferta konkurencyjna.

 
Dobry program lojalnościowy to takie rozwiązanie, które zapewnia uczestnikom frajdę, a uczestnictwo w nim po prostu sprawia przyjemność. Przykładów ofert, które nie spełniły tego podstawowego wymogu, na polskim rynku znaleźć można wiele. Nie trzeba szukać daleko. W portfelu większości rodaków znajdzie się sporo kart, które są tam tylko dla ozdoby i po jednej czy dwóch, trzech próbach, nigdy więcej nie zostały ponownie użyte. W przypadku programów pracowniczych sytuacja ma się o wiele lepiej. Są przygotowywane na miarę, a poprzedza je dogłębniejsza analiza potrzeb grupy docelowej.

 
Porównanie kilku rozwiązań, zdecydowanie wyróżnia tegoroczną ofertę Solidnego Pracodawcy 2013, Corning Optical Communications. Program „Zyskaj z Corning” stworzono by zagwarantować uczestnikom wspaniałe wspomnienia, a oferowane rozwiązania to po prostu najlepsze propozycje z lokalnej oferty m.in. pasjonujące zabawy edukacyjne i zajęcia ruchowe dające szansę na odkrywanie nowych i rozwijanie posiadanych pasji, gry zespołowe z wykorzystaniem laserów, relaksujące wizyty w salonie spa czy możliwość korzystania z ciekawie skomponowanej oferty kulturalnej.

 
Tworząc zasady programu kierowaliśmy się sugestiami i wskazówkami naszych pracowników i partnerów. Mamy nadzieję, że ciekawie skomponowana oferta przyniesie nie tylko oszczędności, ale zachęci naszych pracowników do atrakcyjnego spędzania i wykorzystania wolnego czasu na odpoczynek – powiedziała Kinga Sobiech, dyrektor ds. personalnych Corning Optical Communications.

 
Pomysł na dobry program lojalnościowy jest bardzo prosty. Pozwól jego uczestnikom miło spędzić czas i przygotuj ofertę, której nie będą w stanie się oprzeć. Zabawa i oszczędność w jednym to gwarantowany sukces. Korzystne zniżki mogą w pierwszym momencie skusić nawet niedecydowanego posiadacza karty, ale to właśnie relaks i niezapomniane chwile z rodziną czy przyjaciółmi spowodują korzystny wpływ na jego samopoczucie, zadowolenie i decyzję o udziale w programie w przyszłości.

 

 

 

Źródło: magnifiCo

 

Ilustracje: materiały prasowe

 

Z przyjemnością poznamy Twoją opinię

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0